موضوعات داغ

گزارش راند دوم مسابقات درگ قهرمانی کشور به میزبانی پیست آزادی تهران + عکس و نتایج

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم شهریورماه جاری، پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی میزبان دومین راند مسابقات درگ قهرمانی کشور بود. این در حالی است که در ابتدا قرار بود این دوره از مسابقات در منطقه آزاد ارس (جلفا) برگزار شود که تنها دو هفته مانده به زمان شروع مسابقه، مسئولین برگزاری هیات این استان از عدم آمادگی خود برای برگزاری این دوره از مسابقات درگ خبر داد. طبق اعلام مسئولین برگزاری، علت عدم برگزاری دومین دوره مسابقه درگ در منظقه آزاد ارس، عمل نکردن تعهدات اسپانسر مالی عنوان شده است. بر این اساس فدراسیون اتومبیلرانی و مسئولین کمیته درگ به‌سرعت تصمیم گرفتند و محل برگزاری این مسابقه را به پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی انتقال دادند.

مسابقه درگ تهران پیست آزادی

مسابقه درگ تهران پیست آزادی

این درحالی است که انتخاب منطقه آزاد ارس به‌عنوان میزبان دومین دوره مسابقه درگ، به دلیل ایجاد تنوع و امکان بررسی استعدادهای محلی در سایر مناطق آزاد بوده است. اما متاسفانه پیست آزادی از هر دو گزینه بالا بی‌بهره است و علاوه‌بر آن به دلیل مسافت کوتاه مستقیم این پیست و نوع آسفالت استفاده شده در آن چندان مورد استقبال شرکت‌کنندگان در این رشته ورزشی قرار نگرفته است. گفتنی است که دو مورد بالا باعث می‌شود که رانندگان مسافت کمتری برای ترمزگیری در درگ ۲۰۰ متر پیست اتومبیلرانی آزادی در اختیار داشته باشند.
با این حال باید به این موضوع اشاره کرد که دومین دوره از مسابقات درگ قهرمانی کشور با نظم قابل توجهی در پیست آزادی تهران برگزار شد. همچنین استقبال پرشور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی مهیج از دیگر نکات قابل توجه در این‌باره است.

مسابقه درگ تهران

مسابقه درگ تهران

این مسابقه با حضور 90 شرکت‌کننده برتر از سراسر کشور در کلاس‌های مختلف برگزار شد و شرکت‌کنندگان در یک رقابت سخت با سایر رقبا، تمام تلاش خود را برای کسب بهترین زمان و رسیدن به سکوهای برتر به‌کار گرفتند و در نهایت نفرات برتر کلاس‌های این رقابت جذاب معرفی شدند.

اعلام نتایج نفرات برتر
در کلاس ۴ و ۶ سیلندر توربو دیفرانسیل عقب، شایان خسروی‌نژاد مقام نخست را از آن خود کرد و پس از او مصطفی مسلمی‌زاده و علیرضا رضایی در رده‌های بعدی جای گرفتند.

نتایج مسابقات درگ تهران

نتایج مسابقات درگ تهران

در کلاس ۴ و ۶ سیلندر اتمسفر دیفرانسیل عقب نیز امیر ضیایی مقام نخست، محمد سالار حسین‌زاده مقام دوم و محمد مزینانی مقام سوم را از آن خود کردند.
در کلاس هشت سیلندر اتمسفر دیفرانسیل عقب، فرید توفیقی در جایگاه نخست جای گرفت و پس از او به ترتیب علی اکبر کمالی و محمد جواد مزینانی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
نفرات برتر کلاس ۴ و ۶ سیلندر دیفرانسیل جلو نیز به شرح زیر است و محمد آریایی مهر مقام نخست، امیر حسین زارعی و سیامک خلیل الهی مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

سکو مسابقات درگ

سکو مسابقات درگ

در کلاس اورال نیز شایان خسروی‌نژاد ،علیرضا رضایی و امیر ضیایی به ترتیبرده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
لازم به ذکر است که طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون، نتایج کلاس‌های ۲۰۶ اختصاصی بانوان، ۴ و ۶ سیلندر اتمسفر دیفرانسیل جلو و ۲۰۶ GT پس از بررسی‌های مجدد متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/9
ماشینارو :)
1398/6/10
چرا مسابقه آیلند برگزار نشد
1398/6/10
یعنی اگه یه اسکای لاین rb26 رو اینجا جمع میکردم بعد اجازه نفس کشیدن به هیشگی نمیدادم حیف که اینجا پورش بخواد شاخ بازی در بیاره
1398/6/12
احسن جناب وجدان ژاپن گل گفتی موافق‌ام!
می‌تونم آدرس تلگرام‌تون داشته باشم؟
1398/6/10
یک کلمه در مورد خودروی شرکت کننده ها نیست! تو کلاس 4 سیلندر فلانی اول شد فلانی دوم و فلانی سوم!!!! مگه مسابقه دو میدانیو گزارش می کنید؟؟؟ کیفیت گزارش در حد ترینیداد و توباگو
1398/6/15
والا توی گزارش مسابقات دو و میدانی هم حداقل زمان افراد برتر اعلام میشه،در این گزارش حتی تایم افراد برتر هم ذکر نشده،واقعا گزارش عجیبیه
1398/6/15
با سلام
اینکه اسامی رانندگان برتر اعلام میشه،خوب هستش،ولی ازون مهمتر اینه که این راننده ها با چه خودرویی و با چه زمانی این مقامها رو بدست آوردن،حتی در یک گزارش خواندنی خیلی خوب هستش که اشاره ای به مشخصات خودروها هم بشه بخصوص اگر خودروهی برتر تیونینگ هم شده باشن با شرح تیونینگ خودروها،گزارش خیلی جذاب تر و خواندنی تر میشه.