موضوعات داغ

آیا واقعا کارشناسی خودرو پیش از خرید و فروش لازم است؟

عکس مطلب اول
خیلی‌ها هنگام خرید و فروش خودرو ماشین را به یک کارشناس و متخصص نشان می‌دهند تا بعدا دچار مشکل نشوند. اما برخی چنین عقیده‌ای ندارند. در این مطلب می‌خواهیم ببینم آیا واقعا کارشناسی خودرو ضروری است؟
هنگام معامله خودرو چند ده و چند صد میلیون تومان یا حتی چند میلیارد تومان پول جابجا می‌شود و هر کسی بسته به بودجه خود ماشینی می‌خرد. گاهی چند ده میلیون تومان تمام سرمایه یک کارمند و کارگر است و گاهی چند میلیارد تومان نیز پول زیاد به شمار می‌رود. بنابراین هنگام فروش و خرید خودرو باید حسابی حواسمان را جمع کنیم تا بعدا به مشکل نخوریم.
همه کسانی که با خودرو در ارتباط هستند حتما نیاز به خرید و فروش خودرو و یا معاوضه خودرو پیدا کرده اند که معمولاً این کار تا یک دهه اخیر از طریق بنگاه ها و نمایشگاه های خودرو صورت می گرفت اما اکنون شما می توانید برای خرید و فروش خودرو کارکرده و کارشناسی قیمت گذاری آن در کمتر از یک دقیقه به ثبت رایگان آگهی خودرو خودتان بپردازید. در این سایت شما می توانید نسبت خرید خودرو و فروش خودرو و خرید خودرو اقساطی و فروش اقساطی خودرو، خرید و فروش خودرو صفر و کارکرده بپردازید.
کاراپ بر خلاف خیلی از سایت های موجود کاملاً تخصصی به بحث آگهی خرید و فروش خودرو می پردازد و کلیه پارامترهای لازم برای درج آگهی و ثبت رایگان آگهی خودرو را که شامل نام خودرو – شاسی خودرو – رنگ شدگی خودرو – وضعیت فنی خودرو و غیره را برای شما فراهم کرده است.
برای خرید و فروش خودرو میتوانید از قسمت ثبت رایگان آگهی خودرو استفاده کنید که به صفحه ای هدایت میشوید که میتوانید تمام اطلاعات خودرو خود را در آن ثبت کنید تا پس از تایید آگهی خودرو شما در سایت کاراپ نمایش داده شود.
برخی متاسفانه به کارشناسی خودرو اعتقادی ندارند و به اعتماد حرف نزدیکان یا فروشنده یا حتی به اعتماد حرف نمایشگاه‌دار خودرویی را می‌خرند و از دو روز بعد که مشکلات آن پیدا شد تازه به فکر فسخ معامله و دریافت مبلغ اصلی و حتی خسارت می‌افتند. در صورتی که با یک کارشناسی خودرو در مراکز معتبر و نزد افراد متخصص می‌توان به سادگی از این دست مشکلات جلوگیری کرد.
کارشناسی خودرو در محل: https://www.sheypoor.com/کارشناسی-خودرو
البته گاهی پیش می‌آید که حرف کارشناسان خودرو نیز متفاوت باشد و حتی ممکن است اشتباه کنند یا عیبی را نبینند، اما نکته اصلی اینجاست که در بسیاری از مواقع نظرات کارشناسی خودرو کاملا درست است به شرط اینکه پیش یک آدم حرفه‌ای بروید.
کارشناس خودرو کیست؟
کارشناس خودرو در واقع فردی است که دوره‌های کارشناسی خودرو را پشت سر گذاشته است و به خوبی می‌تواند از نظر فنی و ظاهری ماشین را بررسی کرده و نظر خود را در برگه کارشناسی درج کند. قطعا هزینه کارشناسی خودرو در ازای میلیون‌ها یا میلیاردها تومان پولی که بابت خرید یک ماشین یا حتی تعمیرات و خرج‌های بعد از آن پرداخت می‌شود، عدد ناچیزی است ولی خیلی همچنان این هزینه را نمی‌پردازند.
کارشناس مورد نظر هنگام کارشناسی خودرو باید تمامی موارد ظاهری، بدنه، ستون‌ها، شاسی، کاپوت و صندوق عقب، وضعیت تصادف و رنگ و بخش‌های فنی را کاملا بررسی و معاینه کرده و نظر کارشناسی خود را بگوید. البته می‌توانید همچنان برای اطیمنان خاطر خودتان ماشین را به نقاش، صافکار، مکانیک و هر فرد متخصص دیگری که خودتان قبول دارید نشان بدهید و ببینید چقدر نظرات به همدیگر نزدیک است.
ولی این نکته را در نظر داشته باشید که کارشناس مربوطه برای کارشناسی خودرو علم خوبی دارد و دوره‌های لازم را گذرانده است.
کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو

چرا کارشناسی خودرو مهم است؟
افرادی هستند که با غش در معامله و با اینکه می‌دانند خودروی آنها سالم نیست با فریب دادن مشتری و خریدار ماشین خراب خود را می‌فروشند. ضمن اینکه افرادی هم هستند که از مشکلات احتمالی خودروی خود بی‌اطلاع هستند و کارشناسی خودرو می‌توانند جلوی چنین معاملاتی را بگیرد. با توجه به وضعیت اسفناک بازار خودرو در کشور میزان فروش خودروهای صفر افت کرده است و از سوی دیگر رغبت برای خرید و فروش خودرو کارکرده و دست دوم بیشتر شده است.
به همین دلیل موضوع کارشناسی خودرو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و باید حسابی حواستان جمع کلاهبرداران و شیادانی باشد که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. در مراحل کارشناسی خودرو موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:
• بررسی سلامت ظاهری خودرو
• تشخیص رنگ‌شدگی
• تعیین شدت تصادفات
• بررسی ستون‌ها و شاسی‌ها
• بررسی وضعیت فنی به‌ویژه مشکلات موتور و گیربکس
• بررسی وضعیت جلوبندی
گاهی عادت دارید از درِ دروازه رد نشویم و گاهی از سوراخ سوزن عبور می‌کنیم! پرداخت نکردن هزینه اندک کارشناسی خودرو می‌توانند منجر به خسارات روانی، جانی و مالی بعدی شود که حتی برخی از آنها جبران‌ناپذیر است.
طبیعتا هر کسی تخصص و حرفه مشخصی دارد و کارشناسی خودرو نیز یکی از مهمترین مشاغلی است که در دنیا نیز به صورت حرفه‌ای دنبال می‌شود و اهمیت بسیار زیادی دارد.
منبع: http://www.barkhatnews.ir/46454
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد