موضوعات داغ

خودروهای قدیمی حذف می‌شوند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
رضا رحمانی پنجشنبه هفته گذشته در جریان سفر به استان مرکزی اعلام کرد: خودروهای قدیمی مانند پراید و پژو 405 که توان پاس کردن استانداردهای لازم را ندارند از خط تولید خارج می‌شوند. رحمانی تاکید کرد که با برنامه‌ریزی‌های لازم، محصولات جدید و با کیفیت جایگزین آنها شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای اقتصاد، رحمانی در حالی از حذف قدیمی‌ترین خودروهای داخلی سخن گفته که بحث خروج این خودروها از خط تولید سال‌هاست که مطرح است. وزیر صمت در صحبت‌های خود تاریخ و محصول جایگزینی را اعلام نکرد.
حذف این خودروها تا کنون به دلیل ملاحظات تولید و نبود جایگزین عملی نشده است. پژو 405 و پراید بخش قابل توجهی از تیراژ خودروسازان را به خود اختصاص داده‌اند. این خودروها با وجود قدیمی بودن و به دلیل عدم تنوع در بازار، همچنان مشتریان زیادی دارند و تعریف محصولات جایگزین برای این خودروها ضرورت دارد. البته در اینکه پراید و پژو 405 قدیمی شده‌ و استانداردهای لازم را ندارند شکی نیست، اما اگر بعد از حذف، جایگزین برای آنها مشخص نشود، خودروسازان و مشتریان متضرر خواهند شد.
حال با توجه به تحریم صنعت خودروسازی کشور، شرایط برای تعریف محصولات جایگزین فراهم نیست و این احتمال می رود که پس از حذف این محصولات، جای خالی آنها با افزایش تیراژ محصولات فعلی که از نظر قیمتی نزدیک به پراید و پژو 405 هستند را پر کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد