موضوعات داغ

رانندگان اتوبوس در 81 درصد تصادفات فوتی مقصرند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور کشور در نشست فصلی مدیران پایانه های مسافربری شهرداری های کشور، اظهار داشت: بیش از 90 درصد جابه جایی ها در سطح کشور به صورت زمینی صورت می گیرد و درصد کمی از طریق هوایی، دریایی و ریلی جابه جا می شوند. در سال 97 حدود 19 میلیون سفر با 290 میلیون مسافر انجام شد که عمده آن از طریق پایانه ها صورت گرفته است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از مهر، وی ادامه داد: در دوماه اخیر تعداد تصادفات ناوگان حمل مسافر افزایش چشمگیری داشته و در تصادفات منجر به فوت و جرح عمومی مسافر، رانندگان اتوبوس 81 درصد مقصر بوده اند.
رئیس پلیس راهور کشور در ادامه افزود: نظارت بر پایانه ها موضوع بسیار جدی است. رانندگان با توجه به درآمدشان بیش از ساعت مقرر رانندگی می کند و این موضوع باعث شده تا ریسک تصادفات افزایش پیدا کند.
سردار هادیان فر در ادامه بیان داشت: اتوبوس ها پیش از خروج از پایانه باید از لحاظ فنی، رعایت ساعت کاری استاندارد توسط راننده، صوری نبودن صورت وضعیت و .... مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
وی در ادامه درباره عمده دلایل تصادفات ناوگان حمل مسافر گفت: عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه، نگاه کردن به تلویزیون، سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ از عمده دلایل تصادفات ناوگان حمل مسافر است.
رئیس پلیس راهور در پایان تصریح کرد: 15 هزار اتوبوس به سامانه سپهتن مجهز شده اند و اطلاعات ناوگان حمل مسافر قبل از رسیدن اتوبوس به پاسگاه دریافت می گردد. علاوه بر سامانه سپهتن، شماره پیامک 110120 در اختیار مسافران است تا در صورت مشاهده تخلف آن را به پلیس گزارش دهند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/13
هستند رانندگان خودروهای سنگین که رعایت میکنن من به تعداد انگشت شمار دیدم
ولی بنظرم باید بشدت نظارت بشه در انتخاب رانندگان اتوبوس و مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و شرایط روانی و... براشون در نظر بگیرند و البته حقوق مکفی در نظر بگیرند چون با مرگ هر انسان سرمایه زیادی از بین میره و عواقب بدی داره
در غیر این صورت همینه ک هست اتوبوس ها شبیه ماموران مرگ افسارگسیخته به خودروهای دیگه و جان انسان ها حمله ور میشن
با احترام برای رانندگانی ک رعایت میکنند
1398/6/13
بنده در اتوبانهای کور زیاد تردد دارم و بیخودتر از این راننده های اتوبوس ندیده ام.
با صد کیلومتر سرعت در حال رانندگی هستم که این اتوبوسها انقدر چراغ می زنند
و به خودرو نزدیک می شوند که بنده با عجله مجبورم کنار بگیرم تا انها سبقت بگیرند.
ایا اتوبوسی که اینقدر ارتفاع داره و بیش از سی مسافر باید از خودروی سواری سریعتر
حرکت کند!؟