موضوعات داغ

دوربین های حرارتی نشان می دهند که خودروهای سیاه چطور شما را سورپرایز می کنند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
باتوجه به رنگ وسایل نقلیه می توان به سلیقه افراد پی برد و شرکت های بزرگ خودروسازی هم برای جذب مشتری و تحت پوشش قرار دادن تمامی سلیقه ها، سعی می کنند تا رنگ های متنوعی برای محصولات خود ارائه دهند، بویژه خودروهای لوکس و گران قیمت که تنوع برخی از آنان به بیش از 100 رنگ هم می رسد، ولی خب آزمایشی جدید به شما نشان می دهد که رنگ اتومبیل چقدر در جذب گرما تاثیرگذار خواهد بود.
البته این موضوع کاملا اثبات شده است و همه ما می دانیم که رنگ های تیره گرمای بیشتر و نور خورشید را به خود جذب می کند، درحالی که رنگ های روشن گرما و نور خورشید را منعکس می کنند. اگر هم به علم معتقد نیستید، می توانید یک صندلی سیاه رنگ و یک صندلی با رنگ روشن را زیر نور آفتاب قرار داده و سپس بر روی آنان بنشینید تا کاملا تفاوت آن را درک کنید. اما آیا این موضوع برای وسایل نقلیه و رنگ بدنه آنان هم صادق است؟ در این مورد هم باید بگوییم بله.
باتوجه به فیلمی که در انتهای همین مقاله بارگذاری شده است، به خوبی می توانید تاثیر رنگ های تیره و روشن را بر روی وسایل نقلیه ببینید. در این آزمایش با استفاده از دوربین های حرارتی، سطح بدنه چند خودروی تویوتا هایلندر با ترتیب رنگ روشن، نیمه تیره و کاملا تیره مورد آزمایش قرار می گیرد و در این آزمایش به خوبی خواهیم دید که رنگ اتومبیل چقدر در جذب گرما تاثیرگذار خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد