موضوعات داغ

قیمت‌گذاری و رونمایی از پورشه تایکان ، سوپرسدان برقی پورشه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بالاخره پورشه تایکان اولین پورشه الکتریکی رسما معرفی شد، و قیمت نسخه توربو که مدل پایه آن است در آمریکا از ۱۵۱ هزار دلار شروع می‌شود. قیمت نسخه توربو S به رقم ۱۸۵ هزار دلار می‌رسد. سفارشی سازی تایکان توربو و توربو S در سایت پورشه در دسترس است، و قیمت توربو S با تمام تجهیزات به ۲۴۱ هزار دلار می‌رسد. خودروسازان بزرگی تابحال تسلا را به چالش کشیده‌اند و پورشه نیز رقیبی جدی برای تسلا مدل S عرضه کرده است. جگوار I-Pace ، مرسدس بنز EQC و آئودی E-Tron قسمتی از تلاش‌های خودروسازان در سال‌های گذشته برای برهم زدن برتری تسلا در بازار بوده‌اند که هیچکدام از نظر مشخصات فنی و محدوده برد، در حد محصولات تسلا نبوده‌اند. اکنون پورشه قرار است با عرضه یک محصول رقابتی، تسلا را واقعا به چالش بکشد.
هردو مدل تایکان از دو موتور الکتریکی با سیستم تمام چرخ محرک بهره می‌برند که توان ۶۱۷ اسب بخار را حین رانندگی نرمال تولید می‌کنند. توربو حداکثر گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر دارد و گشتاور توربو S به ۱۰۵۰ نیوتن متر می‌رسد. پکیج باتری پورشه تایکان، در حدود 93.4 کیلووات ساعت ظرفیت ذخیره سازی دارد که برد پورشه تایکان را به رقمی بین 374 تا 442 کیلومتر مطابق چرخه WLTP می‌رساند.
پورشه تایکان

پورشه تایکان

پیشرانه آن‌ها سرعت توربو S را در مدت زمان ۲.۶ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. توربو برای انجام این کار به ۳ ثانیه زمان نیاز دارد. پورشه تخمین می‌زند مدل قدرتمند مسافت ۴۰۰ متری را در ۱۰.۸ ثانیه طی می‌کند، که این زمان برای مدل پایه برابر با ۱۱.۱ ثانیه است. هردو تایکان سرعت نهایی ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دارند.
خریداران تایکان همچنین باید یک شارژر مخصوص برای این خودرو بخرند. قیمت اتصال شارژ موبایلی ۱۱۲۰ دلار و قیمت اتصال شارژ موبایلی با سیستم مدیریت انرژی خانگی برابر ۱۶۶۰ دلار است.
تایکان در ده رنگ قابل سفارش است: سفید، مشکی، سفید متالیک کاررا، مشکی متالیک، خاکستری متالیک، نقره‌ای متالیک، آبی متالیک، آبی یخی متالیک و سبز متالیک. قرمز جگری با قیمت ۳۱۵۰ دلار تنها رنگی است که قیمت توربو S را افزایش می‌دهد.
خریداران با ۹ انتخاب در بخش طراحی داخلی روبرو هستند. گزینه‌های چرمی استاندارد شامل مشکی، مشکی/آهکی، مشکی/قرمز می‌شوند. طراحی داخلی بدون چرم ریس‌تکس در رنگ‌های مشکی، آبی گرافیتی یا مشکی/خاکستری در دسترس است. با هزینه ۲۴۵۰ دلار بیشتر، می‌توانید چرم مشکی بازالتی، قهوه‌ای قارچی یا مشکی بازالتی/بژ بیابانی را سفارش دهید.
با هزینه بیشتر برای توربو S می‌توان آپگریدهای فنی دیگری سفارش داد. این مدل از فرمان پذیری محور عقب و ترمزهای سرامیکی پورشه بهره می‌برد. توربو S همچنین از چرخ‌های ۲۱ اینچی در مقابل چرخ‌های ۲۰ اینچی توربو استفاده می‌کند.
پورشه تایکان

پورشه تایکان

آپشن‌های زیادی برای افزایش قیمت توربو S وجود دارند. مثلا پکیج پرمیوم ۴۳۴۰ دلاری شامل یک سقف شیشه‌ای پانوراما، دستیار پارک جلو و عقب همراه دوربین‌ها، دستیار تغییر مسیر، شیشه عایق شده در برابر دما و صدا و تهویه هوای صندلی جلو است. کسانی که دوست دارند خودروی خود را قدرتمندتر کنند می‌توانند سیستم کنترل شاسی پویای پورشه با میله‌های ضد غلتش خودرو را به قیمت ۳۶۰۰ دلار خریداری کنند.
در بخش سفارشی سازی تایکان در سایت پورشه می‌توانید تمام این آپشن‌ها را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد