موضوعات داغ

فورد اولین تصاویر نمونه اولیه خودروی الکتریکی براساس موستانگ را منتشر کرد + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
فورد اولین تصاویر نمونه اولیه خودروی الکتریکی براساس موستانگ را منتشر کرد که اولین خودروی تمام الکتریکی این خودروساز خواهد بود. فورد سال گذشته پس از برکناری مارک فیلدز و انتصاب جیم هکت اعلام کرده بود قصد دارد سرمایه گذاری بزرگی را روی خودروهای الکتریکی آغاز کند.
هکت تیم داخلی جدیدی به نام «تیم ادیسون» تاسیس کرد تا وظیفه نظارت بر خودروهای الکتریکی این شرکت را برعهده بگیرند. او حتی یک سوم سرمایه گذاری روی موتورهای احتراقی را به خودروهای الکتریکی اختصاص داد.
فورد به تازگی تایید کرده که اولین خودروی الکتریکی نسل بعدش از فورد موستانگ الهام خواهد گرفت. این شرکت مد‌ت‌هاست تصاویری از این خودرو منتشر کرده و حالا چندین تصویر جدید از این نمونه اولیه در حال تست رانندگی در برف منتشر شده است.
این تصاویر بدین منظور منتشر شدند که تیم فورد قصد داشتند عقیده ناتوانی خودروهای الکتریکی برای رانندگی در برف را باطل کنند. فورد در بیانیه خودش درباره این خودروی الکتریکی آورده است:
ما در فورد تلاش‌های زیادی برای تست خودروهای الکتریکی خودمان در شرایط سخت انجام داده‌ایم. و اگرچه باید انتظار ضعف کمی در این خودروها در شرایط سخت داشته باشیم، اما این نکته برای شما خیلی مشکل‌ساز نخواهد شد.
این نمونه اولیه کاملا پوشیده شده و نمی‌توان نکات زیادی درباره طراحی آن متوجه شد. هنوز جزئیاتی درباره خودرو منتشر نشده، فقط اینکه یک کراس‌اور الهام گرفته شده از موستانگ است که با یکبار شارژ می‌تواند مسافت ۴۸۰ کیلومتری را طی کند.
فورد از این مدل الکتریکی به عنوان رقیب اصلی تسلا مدل Y نام برده است. وقتی تسلا مدل Y خودش را معرفی کرد، فورد در پاسخ به این اقدام پستی درباره این کراس‌اور الکتریکی توئیت کرد.
رئیس عملیا‌ت‌های جهانی فورد گفته این خودروی الکتریکی تقریبا همزمان با تسلا مدل Y یعنی پاییز ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد