موضوعات داغ

هشدار جدی پلیس راهور به رانندگان متخلف

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سرهنگ علی اصغر شریفی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: یکی از علل تصادفات مرگبار، رانندگی به سمت عقب است. بر اساس ماده 115 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها، آزادراه ها، ورودی و خروجی آنها اکیدا ممنوع بوده و تخلف حادثه ساز بشمار می آید.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: به منظور کاهش این تخلف حادثه ساز، علاوه بر جریمه، نمره منفی نیز برای رانندگان متخلف در نظر گرفته شده است. برای رانندگان وسایل نقلیه شخصی 5 نمره منفی و رانندگان وسایل نقلیه سنگین 7 نمره منفی لحاظ خواهد شد.
شریفی در ادامه افزود: راندن به عقب جزو مواردی است که صدمات ناشی از آن در تصادف شدید است و از رانندگان می خواهیم حتی در معابر اصلی و فرعی نیز از حرکت با دنده عقب پرهیز کنند. همچنین در صورتی که رانندگان در هنگام راندن به عقب باعث حادثه شوند، رانده وسیله نقلیه ای که به سمت عقب در حال حرکت بوده باید پاسخگو باشد.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در پایان بیان داشت: از حرکت به صورت دنده عقب در مسیرهای فرعی به اصلی جدا خودداری کنید. یکی از مواردی که شاید کم اهمیت باشد و شهروندان به آن دقت نکنند خارج شدن از درب پارکینگ های منازل، مجتمع های اداری و تجاری باشد که جزو مصادیق راندن از مسیر فرعی به اصلی است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/19
اینا همش حرفه اتفاقی که برای ما یکبار افتاد تصادف با همین اشخاص بود که طرف داشت کوچه یکطرفه دنده عقب میومد وهرچی نور بالا و بوق زدیم انگار نه انگار و اخرش با زدن به ما متوقف شد و بعد از پیاده شدن با کلی معذرت خواهی که صدای ضبط بلند بوده و نشنیدم و حواسم نبود پشت سرم ماشیم هست زنگ به پلیس زدیم، بعد از رسیدن مامور کلا حرفش برعکس شد که من متوقف بودم و اینا از پشت زدن به خودروی من و با ۴ سرنشین دیگرش همه همین موضوعو بیان می کردن، اخرش هم با هرچی جنگ و دغوا بود پلیس نا محترم اعلام کردن باید ثابت کنید چون شواهد نشون می ده شما مقصرید و اخر مجبور شدیم به همچین ادمی خسارت بدیم ! کلا حرف زیاد زده میشه توی شرایطش همهچی برعکسه
1398/6/19
رانندگی در اهواز به شدت بد و خلاف قوانین شده که متاسفانه در اهواز کمربند بستی هر جور دوس داری میتوانی رانندگی کنی کاش اینجا هم گشت پلیس بود و فقط به کارشناسی تصادفات و جریمه ی کمربند محدود نمیشد