موضوعات داغ

تفاوت‌های ام جی RX5 نیم‌فول و فول را بدانید + قیمت و عکس

عکس مطلب اول
همانطورکه می‌دانید اوایل مردادماه بود که تست و بررسی ام جی RX5 را در خودروبانک به صورت کامل منتشر کردیم. خودروی جدیدی که قرار بود در ابتدا با سرمایه‌گذاری و حمایت بالای سایک به بازار کشور عرضه شود اما متاسفانه با برگشت تحریم‌ها، اقبال از این خودرو روی برگرداند و عرضه این خودرو به تولید چند دستگاه محدود در خودروسازی فردا خاتمه یافت. با وجود اینکه تعداد تولید ام جی RX5 در این خودروسازی به تعداد کم بود، اما باید گفت که ارزش خرید این خودرو بسیار بالا است و نسبت به هم قیمتی‌های خود، طراحی و کیفیت و عملکرد بسیار خوبی دارد.

ام جی RX5

ام جی RX5

در تست و بررسی ام جی RX5 به سراغ کامل‌ترین نمونه رفته بودیم، اما در حقیقت این خودرو در دو مدل نیم‌فول و فول عرضه شده و حال به سراغ نسخه نیم‌فول آمده‌ایم تا ببینیم ام جی RX5 در نسخه نیم‌فول چه امکانات و تفاوت‌هایی دارد و قیمت آن چقدر است.
ام جی RX5 در تمامی مدل‌ها از همان موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد و گیربکس نصب شده روی آن 6 سرعته خودکار دوکلاچه است. این موتور توانایی تولید حداکثر 220 اسب بخار و 350 نیوتن‌متر را دارد که عدد قابل توجهی در رنج قیمتی خود محسوب می‌شود.

MG RX5

MG RX5

اما از نظر امکانات رفاهی، ام جی RX5 در دو مدل معرفی شده است. نسخه نیم‌فول این خودرو چند تفاوت با مدل فول دارد. ابتدا چراغ‌های جلو از نظر طراحی با مدل فول متفاوت و البته ساده‌تر است و همچنین مه‌شکن در این نسخه کار نشده است. دیگر تفاوت نسخه نیم‌فول عدم نصب سقف پانوراما در آن است و صندلی راننده نیز به صورت دستی تنظیم می‌شود. همچنین از نظر ظاهری، در کابین خودرو تنها از یک رنگ استفاده شده در صورتیکه در نسخه فول، بر روی داشبورد و دیگر قسمت‌های کابین از دو رنگ استفاده شده است. اما اصلی‌ترین تفاوت این دو خودرو، در دیفرانسیل آن‌ها است که نسخه نیم‌فول تک دیفرانسیل (جلو) است اما نسخه فول دو دیفرانسیل می‌باشد. باقی قسمت‌های دو نسخه با یکدیگر مشابه هستند.
این مدل با تمام تفاوت هایی که دارد، اما دارای تجهیزاتی نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، سامانه استارت/استاپ، آینه الکتروکرومیک، نمایشگر لمسی مرکزی، درب صندوق برقی، دوربین دنده عقب، سنسورهای پارک، چراغ‌ها و برف پاک کن هوشمند، قفل دیفرانسیل الکتریکی، 6 عدد کیسه هوا، ترمزهای مجهز به سیستم ABS و EBD ، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در شیب است.

ام جی RX5 نیم فول

ام جی RX5 نیم فول

به بحث قیمت می‌رسیم. ام جی RX5 در نسخه فول حدود 470 میلیون تومان (در زمان نگارش مقاله) قیمت دارد اما نسخه نیم‌فول که در این مقاله به آن اشاره کردیم و عکس‌های آن را در گالری زیر می‌توانید ببینید، 400 میلیون تومان قیمت دارد. قیمتی که آن را هم رده شاسی‌بلندهایی نظیر چری تیگو 7 قرار می‌دهد. بی‌شک اگر ام جی RX5 در تعداد بیشتر و با قیمتی رقابتی‌تر به بازار ایران عرضه می‌شد، قطعاً با توجه به چهره به روز، کیفیت ساخت بالا و عملکرد و امکانات رفاهی خوب، می‌توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد