موضوعات داغ

لندروور دیفندر جدید رونمایی شد، نگاهی دقیق به تغییرات دو نسل

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
نسل جدید لندروور دیفندر در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شد که ترکیبی از ریشه‌های قدیمی و نمادهای طراحی مدرن است. نسل قبلی این خودرو، عمری طولانی داشت و تا سال 2016 بر روی خط تولید قرار داشت. طراحان در نسخه جدید، ظاهر جعبه‌ای مانند و نوستالژیک خودرو را حفظ کرده‌اند، اما تا حد امکان المان‌های مدرن را به آن افزوده‌اند تا ظاهری امروزی پیدا کند.
طراحی جلو
نسل قبلی لندروور دیفندر، خودرویی کاربردی بود و به همین دلیل طراحی ساده‌ای داشت. نسل جدید نیز این اصول را از نسل قبل اقتباس کرده و شکل جعبه‌ای به همراه جلوپنجره مشکی رنگ را در این خودرو می‌بینیم، با این تفاوت که خطوط تیز حذف شده و جای خود را به خطوط منحنی داده‌اند. چراغ‌های گرد جلو با الهام از مدل قبلی همچنان وجود دارند، اما چراغ‌های کوچکتر به صورت تکه تکه طراحی شده‌اند تا چهره‌ای تهاجمی تر ایجاد کنند.
لندروور دیفندر

لندروور دیفندر


لندروور دیفندر

لندروور دیفندر

طراحی جانبی
در قسمت جانبی، شباهت‌ها به حداقل می‌رسند، چرا که مشتریان امروزی، خودرویی مدرن می‌خواهند. لولاهای در پنهان شده‌اند، ظاهر درب‌ها دیگر به اندازه نسل قبلی خشن و زمخت نیست، و چرخ‌ها به جای آنکه در گلگیرها محصور شوند، به زیر درب‌ها منتقل شده‌اند. ستون C نیز نسبت به گذشته ضخیم‌تر شده است.
لندروور دیفندر

لندروور دیفندر


لندروور دیفندر

لندروور دیفندر

طراحی عقب
نسل قبلی لندروور دیفندر، از لامپ‌های ساده و کوچک برای نورپردازی استفاده می‌کرد و همه چیز را در نهایت سادگی نگه داشته بود. مدل جدید اندکی از سادگی خارج شده و ظاهری معمولی به خود گرفته و از چراغ‌های مربعی برای نورپردازی استفاده می‌کند. با این وجود، هنوز هم یک لاستیک زاپاس بر روی درب عقب قرار دارد تا ظاهر نوستالژیک لندروور دیفندر، بیش از حد مدرن نشود.
لندروور دیفندر

لندروور دیفندر


لندروور دیفندر

لندروور دیفندر

طراحی داخلی
تمامی اشتراکات بین نسل قبلی و نسل جدید لندروور دیفندر، در کابین محو می‌شوند. لندروور دیفندر 2020، دارای یک صفحه نمایش 10 اینچی لمسی است که از نرم افزار Pivi Pro لندرور استفاده می‌کند. این نرم افزار قابلیت اتصال همزمان دو گوشی همراه به سیستم سرگرمی را دارد. علاوه برآن، مجموعه نشانگرها به صورت یک پنل 12.3 اینچی دیجیتال طراحی شده و هدآپ دیسپلی نیز در نسل جدید به چشم می‌خورد.
لندروور دیفندر

لندروور دیفندر


لندروور دیفندر

لندروور دیفندر

پیشرانه و آینده احتمالی
قوانین محیط زیستی در این سال‌ها بسیار سختگیرانه‌تر شده‌اند و از همین رو، پیشرانه‌های جدیدی برای لندروور دیفندر 2020 در نظر گرفته شده است. در ابتدا این خودرو با موتورهای شش سیلندر و چهارسیلندر دیزلی و بنزینی عرضه خواهد شد، اما از سال 2020 به بعد، نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو نیز قابل خریداری خواهد بود. پیشرانه‌های بنزینی به ترتیب چهار سیلندر P300 و شش سیلندر P400 نام دارند. موتور P300 ، 296 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد 8.1 ثانیه‌ای دارد. موتور P400، از سیستم هیبریدی خفیفی بهره می‌برد و قدرتی برابر با 396 اسب بخار تولید می‌کند. این موتور شتاب صفر تا صد 6.4 ثانیه‌ای را برای دیفندر فراهم می‌سازد.
لندروور دیفندر

لندروور دیفندر

هر دو پیشرانه دیزل چهار سیلندر بوده و به ترتیب D200 و D240 نامگذاری شده‌اند. هر دو پیشرانه گشتاوری در حدود 430 نیوتون متر را تولید می‌کنند، در حالیکه موتور D200 توان 197 اسب بخار دارد و شتاب 10.3 ثانیه‌ای را برای خودرو فراهم می‌کند. موتور قوی‌تر نیز توان 237 اسب بخار داشته و شتابی 9.1 ثانیه‌ای را برای لندروور دیفندر 2020 رقم می‌زند. گفته می‌شود که یک موتور دیزلی قوی‌تر، به نام D300 نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که از سال 2021، مشتریان آمریکایی لندروور دیفندر، قادر به سفارش آن خواهند بود. مهم‌ترین رقیب لندروور دیفندر در حال حاضر، مرسدس G کلاس است که با قیمت 140 هزار پوند به بازار عرضه می‌شود. قیمت لندروور دیفندر جدید، از حدود 50 هزار دلار آغاز شده و در بالاترین تیپ با انواع تجهیزات، به 103 هزار دلار می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد