موضوعات داغ

آینده‌ای طولانی در انتظار پورشه 911 بنزینی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
راندمان پایین موتورهای بنزینی، موجب شد تا در دوره‌ای ایده استفاده از موتورهای دیزلی و سپس موتورهای برقی مطرح شود. در نهایت خودروهای هیبریدی که با ترکیبی از برق و بنزین فعالیت می‌کنند، به محصولات مورد توجه بازار تبدیل شده‌اند. با این حال، محققان در سال‌های اخیر توانسته‌اند راندمان موتورهای بنزینی را به شدت افزایش دهند و از سوی دیگر، با کاهش گازهای خروجی آلاینده، مشکلات محیط زیستی را نیز رفع کنند. یکی از فعال‌ترین شرکت‌ها در این زمینه، پورشه بوده است که افزایش راندمان پیشرانه بنزینی آن، موجب طول عمر پورشه 911 بنزینی، به عنوان یک ابرخودرو استاندارد در بازار جهانی خواهد شد. بخش دیگری از این موفقیت، به واسطه بهبود کیفیت بنزین و افزایش استاندارد این سوخت حیاتی بدست آمده است.
مدیر عامل شرکت پورشه ، الیور بلوم، در این رابطه گفت: من یک هوادار بزرگ پورشه 911 هستم و تا زمانی که بتوانیم، تولید این خودرو را با موتور بنزینی ادامه می‌دهیم. ما باید در مورد موتورهای بنزینی کارآمدتر تحقیق کنیم و همچنین استفاده از بنزین مصنوعی، این پیشرانه‌ها را تا سال‌ها زنده نگه خواهد داشت. هم اکنون ما در ابتدای راه هستیم، و پورشه 911 همچنان خودرویی گران محسوب می‌شود، اما اگر بازه زمانی ده سال آینده را مد نظر داشته باشیم، به خودرویی ایده آل خواهیم رسید. ما در حال تلاش برای ساخت نمونه‌ای هیبریدی از پورشه 911 هستیم، چرا که محصولات خودروسازی پورشه بر سه اصل توسعه خواهند یافت، خودرو بنزینی، هیبریدی یا تمام الکتریکی.
وی ادامه داد: در طی 10 الی 15 سال آینده، ما به دنبال برنامه‌های تازه و ایده‌های جدید برای توسعه خودروهای بنزینی خواهیم بود و از پیشنهادات جذاب برای ساخت محصولات هیبریدی نیز استقبال خواهیم کرد. ما همیشه به دنبال ساخت یک پورشه هیبریدی با مهندسی دقیق بوده‌ایم و حاصل عملکرد ما را در موفقیت پورشه پانامرا و پورشه کاین جدید می‌توان دید. پورشه ماکان برقی و پورشه تایکان نیز تشکیل دهندگان ستون سوم خودروسازی پورشه خواهند بود که در طی سال‌های آتی، به بازار عرضه خواهند شد. بلوم در پایان افزود: ما به آینده نگاه می‌کنیم و همواره نیازهای مختلف در مناطق گوناگون جهان را مدنظر خواهیم داشت، چرا که هر منطقه از زمین، زیرساخت‌های منحصر به خود را دارد.
ایده ما این است که تنوع خوبی از خودروها را در سبد محصولات خود داشته باشیم. خودروهای اسپرت دودرب، شاسی بلندها و کراس اوورها و سدان‌ها، همه براساس سه ستون انرژی پورشه ساخته شده و به بازار عرضه خواهند گردید. ما آماده ساخت محصولات جدید هستیم و از انعطاف لازم برای پیگیری توسعه خودروهای برقی در هر قسمت برخورداریم. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025، شصت درصد از فروش پورشه به خودروهای برقی اختصاص یابد. با تکیه بر این آمار، بلوم اعتقاد دارد در نیمه دوم قرن 21 ام، پتانسیل زیادی برای فروش خودروهای برقی وجود خواهد داشت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/23
اون وقت تو ایران خودرو چیزی که اصلا مهم نیست آینده و توسعه فقط دنبال اینن چجوری ماشیناشون گرون تر بکنن و بندازن به ملت