موضوعات داغ

فولکس واگن لوگوی جدید خود را معرفی کرد + مروری بر تاریخچه و تغییرات لوگو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با شروع بکار جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان، بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی بویژه خودروسازان آلمانی از این فرصت استفاده کرده و جدیدترین محصولات خود را در این نمایشگاه معرفی کردند. در این بین کمپانی خودروسازی فولکس واگن با یک سورپرایز بزرگ آمد و آن هم معرفی جدیدترین خودروی الکتریکی خود برای قبضه کردن بازار، یعنی خودروی ID.3 بود که پیش از این جزییات آن را در خودروبانک مورد بررسی قرار دادیم، اما این خودرو یک چیز بسیار مهم دیگر هم داشت و آن هم لوگوی نسل جدید کمپانی خودروسازی فولکس واگن بود که بر روی پیشانی این خودرو در نمایشگاه رونمایی شد.

لوگوی جدید فولکس واگن

لوگوی جدید فولکس واگن


همانطور که در تصاویر شاهد هستید، لوگوی جدید کمپانی خودروسازی فولکس واگن طراحی 3 بعدی خود را از دست داده و حالا تبدیل به یک لوگوی 2 بعدی ساده تر شده است که حرف W آن اتصال کمتری به دایره کنار لوگو داشته و تفکیک 2 حرف VW را بهتر کرده و پیچیدگی مفهومی کمتری نسبت به لوگوی قبل خواهد داشت. طبق ادعای شرکت خودروسازی فولکس واگن، این لوگو آغازگر عصر جدیدی برای این خودروساز آلمانی و شروع فعالیت گسترده آن در زمینه تولید وسایل نقلیه تمام الکتریکی خواهد بود که استارت این خیز عظیم توسط جدیدترین ساخته الکتریکی این شرکت یعنی خودروی هاچ بک تمام الکتریکی ID.3 برداشته شده است که از ماه نوامبر سال جاری با 30 هزار سفارش از پیش ثبت شده و همچنین قیمت پایه 30 هزار یورو در بازارهای اروپایی به فروش خواهد رسید.

حال امروز در خودروبانک به بهانه رونمایی از لوگوی نسل جدید فولکس واگن، سعی داریم مروری بر تغییرات لوگوی فولکس واگن از ابتدا تا کنون و سیر تحول آنان داشته باشیم. پس در ادامه با خودروبانک همراه باشید.

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن


- از 1937 تا 1939 میلادی
اولین لوگوی فولکس واگن نشان دهنده تولد آن به عنوان "ماشین مردم" است که آدولف هیتلر می خواست شهروندان آلمان نازی را تامین کند. ابتدای واژگان "فولکس" و "واگن" در داخل یک دایره قرار گرفته اند، یکی بالاتر از دیگری و در یک حلقه چرخ دنده مانند و گرافیک های بیشتر که تاحدودی بیانگر نماد نازی ها بود. این لوگو در بین سال های 1937 میلادی تا 1939 میلادی برای معرفی محصولات فولکس واگن مورد استفاده قرار گرفت.

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن


- از 1939 تا 1945 میلادی
لوگوی اصلی فقط 2 سال بر روی محصولات فولکس واگن مورد استفاده قرار گرفت و دقیقا با شروع جنگ جهانی دوم لوگوی این شرکت هم تغییر پیدا کرد و اشاره به صلیب نازی ها در لوگوی این شرکت ناپدید شد، اما همچنان چرخ دنده اطراف آن باقی ماند و به دنبال آن حروف V و W بزرگ شد و به لوگوی امروزی این شرکت بیشتر شبیه شد. خصوصیت این لوگو این است که با شروع جنگ جهانی دوم، تمامی محصولات فولکس واگن درگیر جنگ شدند و تبدیل به تامین کننده اصلی وسایل نقلیه نظامی برای نازی ها شد.

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن


- از 1945 تا 1960 میلادی
با پایان یافتن جنگ جهانی دوم و شکست نازی ها در جنگ، لوگوی فولکس واگن هم دستخوش تغییراتی شد و تا آغاز دهه 60 میلادی بر روی محصولات فولکس واگن مورد استفاده قرار گرفت و تبدیل به طولانی ترین دوره استفاده از یک لوگو توسط کمپانی خودروسازی فولکس واگن شد. با اتمام جنگ جهانی دوم، حلقه چرخ دنده اطراف حروف V و W جای خود را به یک حلقه ساده داد و برای 15 سال بر روی محصولات فولکس واگن مورد استفاده قرار گرفت و این لوگو نه تنها بر روی خودروی نام آشنای "بیتل" به شهرت رسید، بلکه بر روی کامیون های مختلف T1 هم مورد استفاده قرار گرفت. فولکس واگن با استفاده از این لوگو تفاوت مفهوم آن را قابل تشخیص، ساده و مناسب کرد.

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن


- از 1960 تا 1967 میلادی
این لوگو تنها نمونه در تاریخ فولکس واگن خواهد بود که یک حاشیه مربعی در اطراف لوگوی اصلی شرکت دارد. در سال های بین 1960 میلادی الی 1967 میلادی، بازارهای بین المللی بویژه بازار ایالات متحده آمریکا به روی شرکت خودروسازی فولکس واگن گشوده شد و برای داشتن یک تصور جهانی، یک طراحی جدید برای فولکس واگن و لوگوی آن نیاز بود و به همین دلیل لوگوی جدید کمپانی خودروسازی فولکس واگن شکل گرفت.

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن


- از 1967 تا 1978 میلادی
در سال های پایانی دهه 60 میلادی بار دیگر لوگوی فولکس واگن تغییر کرد و این بار قسمت مربعی شکل لوگو ناپدید شد و دیگر هم برنگشت. طراحی جدید فولکس واگن حالا رنگ و بوی پس از جنگ به خود گرفته است و دیگر خبری از رنگ های سیاه و سفید در لوگوی این شرکت نیست و تنها شاهد یک رنگ آبی برای شکل گیری حروف V و W به همراه حلقه اطراف آن هستیم. این لوگوی فولکس واگن را می توانیم ساده ترین لوگوی تاریخ این شرکت در طول عمر آن بدانیم.

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن


- از 1978 تا 1989 میلادی
دهه 60 میلادی گذشت و دهه 70 میلادی از راه رسید، فصل تازه ای برای کمپانی خودروسازی فولکس واگن برای خلق محصولات شاهکاری از جمله "گلف" و "پاسات" که توانست رشد چشمگیر کمپانی خودروسازی فولکس واگن را به همراه داشته باشد، به همین دلیل بلوغ جدید نیاز به یک تغییر اساسی داشت و یک لوگوی جدید لازم بود تا کمپانی خودروسازی فولکس واگن را با آینده روشن خود آشنا کند. طرح اولیه لوگو همانند گذشته ساده و 2 بعدی خواهد بود، اما در عوض رنگ لوگو تغییر کرده و بجای اینکه حروف اصلی فولکس واگن و حلقه دور آن به رنگ آبی باشند، فضای خالی بین آنان آبی رنگ شده و لوگوی اصلی فوکلس واگن با پس زمینه سفید به نمایش درآمده است.

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن


- از 1989 تا 2000 میلادی
در 11 سال آینده، لوگوی فولکس واگن 3 بار تغییر می کند. نسخه اول که تا سال 1995 میلادی مورد استفاده قرار گرفت، عملا همان لوگوی استفاده شده بین سال های 1945 تا 1960 میلادی است که رنگ آبی روشن جای خود را به رنگ مشکی لوگوی سابق داده است. با این وجود از سال 1995 تا 2000 میلادی، لوگوی فولکس واگن دوباره به لوگوی دهه 70 و 80 میلادی خود بازگشت و باز هم رنگ لوگو بود که با اندکی تفاوت مورد استفاده قرار گرفت.

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن


- از 2000 تا 2012 میلادی
با ورود به قرن جدید و پا گذاشتن به هزاره سوم، کمپانی خودروسازی فولکس واگن فکری اساسی برای نشان تجاری خود کرد و با آغاز قرن 21، یک لوگوی متفاوت نسبت به موارد قبلی رونمایی شد و حالا بجای طرحی ساده 2 بعدی قبل، از یک طراحی 3 بعدی و کاملا گرافیکی سود می برد که یک پس زمینه به شدت آبی رنگ داشته و لوگوی اصلی با یک سایه گرافیکی در وسط آن قرار می گرفت که به لوگو یک جلوه 3 بعدی اعطا می کرد.

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن

تاریخچه و تغییرات لوگوی فولکس واگن


- از 2012 تا 2019 میلادی
چیزی که تا به امروز بر روی محصولات فولکس واگن شاهد آن بوده ایم، همین لوگوی فولکس واگن است که از سال 2012 میلادی مورد استفاده قرار گرفته و تا قبل از معرفی لوگوی جدید این شرکت در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت آلمان مورد استفاده قرار گرفته است. این لوگو نیز همانند لوگوی قبل فولکس واگن یک طراحی 3 بعدی دارد، اما الگوهای طراحی آن پیشرفته تر شده و یک طراحی جذاب تر و حرفه ای تر نسبت به لوگوی 3 بعدی قبلی دارد، هرچند این لوگو بر روی محصولات نسل جدید فولکس واگن دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و شاهد استفاده از لوگوی 2 بعدی نسل جدید فولکس واگن خواهیم بود که در ابتدا به معرفی آن پرداختیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد