موضوعات داغ

خودروهای وارداتی در یک قدمی متروکه شدن

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس قوانین در صورتی که تکلیف خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات کشور مشخص نشود و دولت مجوز ترخیص آن ها را تمدید نکند این خودروها به سازمان اموال تملیکی سپرده شده و متروکه ترقی می شوند.
به نقل از دنیای اقتصاد؛ رئیس کل گمرکات کشور احتمال متروکه شدن خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات را دور از انتظار تلقی نکرد.
معاون فنی گمرک در این خصوص توضیح داد که فارغ از خودروهای ترخیص شده در حال حاضر ۱۰۴۸ دستگاه هنوز نتوانسته اند از دربهای گمرک خارج شوند. این خودروها به رقم دریافت پروانه الکترونیکی همچنان منتظر تمدید مجوز ترخیص توسط دولت اند. به علاوه ۳۴۰ دستگاه خودرو وارداتی دیگر نیز حتی موفق به دریافت پروانه الکترونیکی نیز نشده اند.
جمال ارونقی در ادامه ضمن اشاره به دو پیشنهاد گمرکات در خصوص خودروهای دپو شده عنوان کرد که این دو پیشنهاد از سوی گمرک در ارتباط با وزارت اقتصاد و به دنبال آن به هیات دولت ارائه شده است. پیشنهاد اول گمرک به این صورت است که آن بخش از خودروهایی که در حال حاضر پروانه الکترونیکی دریافت کرده‌اند، بتوانند بر اساس مصوبه پیشین هیات دولت ترخیص شوند. پیشنهاد دوم گمرک نیز این است که برای آن دسته از خودروهایی که به گمرک اظهار شده‌اند اما نتوانسته‌اند مراحل گوناگون تشریفات گمرکی را طی کنند، این امکان فراهم شود تا این بخش از خودروها نیز شرایط خروج از گمرک را پیدا کنند.
در همین راستا اگر دولت با پیشنهادات ارائه شده از جانب سازمان گمرکات موافقت نکند این سازمان ناچار است خودروهای وارداتی دپو شده را متروکه تلقی کرده و مطابق قانون آن ها را در اختیار سازمان املاک تملیکی قرار دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/21
با مترو که اعلام کردن این خودرو ها اطرافیان وزرا این خودرو ها را مفت میخرند وچند برابر در بازار می فروشند مانند کاری که با کالاهای قاچاق انجام میدهند اگر مزایده ای است باید در روزنامه ها چاپ شود تا همه بتوانند برای خرید این خودرو ها اقدام کنند والا اجازه ترخیص به صاحبان خودرو ها بدهند