موضوعات داغ

خودروهای ترکیه‌ای در راه ایران

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در امور مالی و بازرگانی، یک برنامه مشترک تجاری در حوزه تولید کالاهای صنعتی از جمله خودرو با ترکیه تنظیم شده و این قرارداد در مراحل آخر قرار بوده و در آینده نزدیک اجرایی می شود.
به نقل از تجارت نیوز، حسین مدرسی در خصوص ورود خودروهای روسی و ترکی به کشورمان عنوان کرد که ما به دنبال آن هستیم که خط تولید برندهای داخلی را ارتقا داده و برای ورود سرمایه ها و تولیدات مشترک از کشورهای منطقه زیرساخت های لازم را فراهم کنیم. شهرکی را نیز برای راه اندازی خط تولید خودروها و دیگر کالاهای صنعتی ترکیه در کشور در نظر گرفته ایم. به این ترتیب امید می‌رود هر چه زودتر خط تولید محصولات مشترک کشورمان و کشور ترکیه راه اندازی شده و محصولات تولیدی راهی جاده‌های کشورمان شوند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا واردات خودروهای لوکس در نیمه دوم سال جاری آزاد خواهد شد نیز عنوان کرد دولت برنامه ندارد تا رویه سابق را تغییر دهد و کمافی‌السابق همچنان واردات خودروهای لوکس و خارجی به کشور در نیمه دوم سال نیز ممنوع خواهد بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/6
ترکیه تو حوزه خودرو محصول نداره!
اگه یبار ترکیه رفته باشین می بینین همه ماشناشون از برندهای داچیا، فورد، رنو، تویوتا، بنز، بی ام دبلیو و ... است. کشور ما پتانسیل بالاتری از ترکیه داشت که امروز خطوط تولید بسیار از این برندها تو کشورمون باشه تا هم اشتغال داشته باشیم هم ماشین خوب سوار بشیم هم به دیگر کشورها صادرات داشته باشیم اما با بی تدبیری مسئولین این فرصت ها سوخت و نصیب کشورهای دیگه از جمله ترکیه شد حالا بعد از ماشینای بی کیفیت چینی باید به ترکها التماس فروش ماشین کنیم!
1399/2/18
سلام ، يعني الان ميشه از تركيه ماشين به ايران وارد كرد برند ترك هم فقط مثل فيات و بقيه مثلا داجيا كه رنو رو كپي ميكنه ميشه وارد كرد؟؟؟