موضوعات داغ

بهشت اشتوتگارت در دیزین، تور کلوپ مرسدس‌بنز با حضور کلاسیک‌های با ارزش

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول
روز پنج‌شنبه و جمعه گذشته مورخ 4 و 5 مهرماه 98، تور دو روزه کلوپ رسمی مرسدس بنز در ایران برگزار شد. کلوپی که زیر نظر مرسدس بنز آلمان است و فعالیت‌های گسترده و بسیار خوبی در کشور دارد. علیرغم عرضه نه چندان مداوم محصولات مرسدس بنز در بازار کشور طی سالیان گذشته، اما همیشه کلوپ مرسدس بنز، که بصورت کاملاً شخصی و مستقل کار می‌کند، فعال و پویا بوده و گردهمایی‌ها و تورهای مختلفی را برای مدل‌های قدیمی و کلاسیک و البته مدل‌های جدید بنز در نظر گرفته است.
حال در این دو روز توری برگزار شد که در آن خودروهای کلاسیک بسیار با ارزشی نیز حضور داشتند. خودروهایی که نه تنها به سختی در داخل کشور یافت می‌شوند، بلکه ارزش آنها حتی در بازارهای جهانی نیز بالا و گران است.

تور دو روزه کلوپ مرسدس بنز

تور دو روزه کلوپ مرسدس بنز

صبح روز پنج‌شنبه بیش از 20 خودرو در پیست اتومبیلرانی آزادی تهران دور هم جمع شدند و حدود ساعت 9 صبح به سمت جاده چالوس و در نهایت هتل دیزین به راه افتادند. بعد از رسیدن به هتل فرصت مناسبی بود تا ملاقاتی کامل و مفصل با چند خودروی بسیار باارزش و جذاب در کشور داشته باشیم. اما قبل از آن باید بدانید که خودروی مارشال این تور، یک مرسدس بنز 280S اتاق W116 مدل 1976 است. البته این خودرو ارزشی معنوی دارد زیرا مسیر تهران تا برلین را طی کرده و مجدد به تهران بازگشته و به این خودرو در وبسایت مرسدس بنز نیز اشاره شده است. لذا این کلاس S که حال در تهران است، ارزش معنوی خاصی دارد و در این تور دو روزه، مارشال این جماعت اشتوتگارتی بود.

مرسدس بنز 190SL مدل 1955

مرسدس بنز 190SL مدل 1955

در فضای باز جلوی هتل دیزین، ابتدا به سراغ گل سرسبد این گردهمایی یعنی مرسدس بنز 190SL مدل 1955 رفتیم. خودرویی بسیار قدیمی که طبق گفته مالک، 55 امین دستگاه ساخته شده نیز است و از این بابت نیز کمی خاص‌تر هم می‌باشد. موتور این خودرو 4 سیلندر تنفس طبیعی به حجم دقیقاً 1897 سی‌سی است و کد اتاق آن W121 است. تولید این خودرو تا سال 1983 ادامه داشت و بیش از 25 هزار دستگاه از آن تولید شده است.

مرسدس بنز 280SL

مرسدس بنز 280SL

خودروی دومی که بسیار باارزش بود، مرسدس بنز W113 مدل 280SL است که با رنگ نقره‌ای به این گردهمایی آمده بود. خودرویی که به پاگودا معروف است و نوع طراحی سقف آن مسبب این اسم‌گذاری بوده است. این خودرو بین سال های 1963 الی 1971 و در تعدادی بیش از 48 هزار دستگاه تولید شد و خودروی مورد نظر ما مدل 1969 بود. موتور نصب شده روی این خودرو 6 سیلندر خطی تنفس طبیعی است که دقیقاً 2778 سی‌سی حجم دارد. قیمت مدل‌های پاگودا در سطح جهانی بسیار بالا است و در بین خودروهای کلاسیک، جزو گران قیمت‌ها محسوب می‌شود.

مرسدس بنز 450SEL

مرسدس بنز 450SEL

از دیگر خودروهای با ارزش حاضر در این گردهمایی، یک دستگاه خودروی 450SEL بود. معمولاً مدل‌های SEL موجود در کشور، در نسخه 280 هستند اما این مدل 450 بود که موتور 8 سیلندری غول پیکری روی آن نصب بود. همانطورکه در تصاویر می‌بینید، نوع سپرها و چراغ‌ها مشخص می‌کند که این خودرو سفارش آمریکا است و تفاوتی ظاهری با دیگر مدل‌های سفارش اروپا دارد. شاید تعداد مدل‌های موجود در بازار با چنین پیشرانه‌ای به کمتر از 15 دستگاه در کل کشور برسد.
از دیگر خودروهایی که در این گردهمایی حضور داشتند، مدل‌های مرسدس بنز 280SE، مرسدس بنز 280CE، و مدل‌های 450SLC، 250SE، 560SEL، 190E، 220E، S500، CLS500، E250، E200، 450SL بودند.

مرسدس بنزهای کلاس E و S و CLS

مرسدس بنزهای کلاس E و S و CLS

چند نکته در مورد خودروهای این گردهمایی لازم به ذکر است. مرسدس بنز S500 اتاق W140 که به دلیل ابعاد بزرگ آن به اتاق تانک معروف است، از کمیاب‌ترین خودروهای بازار کشور است. همچنین مرسدس بنز CLS500 مشکی رنگی که در این گردهمایی حضور داشت، به صورت تخصصی تقویت شده و حال می‌تواند بیش از 500 اسب بخار را تولید کند. و البته دیگر نکات جالبی در مورد خودروهای حاضر در این گردهمایی که شاید نگارش همه آن‌ها خارج از حوصله باشد.
برگزاری چنین گردهمایی و تورهای تخصصی تحت نظر فدراسیون اتومبیلرانی، می‌تواند برای مالکان این خودروها بسیار خوب و کاربردی باشد و حتی در شرایطی همچون این کلوپ، شرکت رسمی در کشور مادر هم پشتیبانی می‌کند و در وبسایت رسمی خود، کلوپ را به رسمیت می‌شناسد. امیدواریم با حمایت فدراسیون اتومبیلرانی و همچنین شرکت‌های حاضر در کشور، این نوع کلوپ‌های تخصصی بیش از پیش در کشور رشد کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد