موضوعات داغ

تویوتا و سوبارو در حال همکاری برای ساخت سوبارو BRZ و تویوتا GT86 جدید هستند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
طی چند ماه گذشته، چندین نماینده از دو شرکت خودروساز تویوتا و سوبارو گفته بودند مدل‌های جدیدی از تویوتا GT86 و BRZ ساخته خواهد شد، و حالا این دو برند ژاپنی رسما طی بیانیه‌ای تولید نسل دوم این خودروهای اسپرت مشترک را تایید کردند. این بیانه با عنوان «توافق تویوتا و سوبارو برای همکاری مجدد» جزئیات این همکاری را شرح داده که شامل توسعه مشترک نسل بعدی تویوتا GT86 و سوبارو BRZ هم می‌شود.
این قرارداد جدید همچنین شامل همکاری برای ساخت مدل‌های تمام چرخ محرک و اجازه دادن به سوبارو برای گسترش استفاده‌اش از تکنولوژی هیبرید تویوتا پس از به کار بردن آن در کراس‌ترک هیبرید است. بخشی از این همکاری هم در زمینه رانندگی خودکار و خودروهای متصل به یکدیگر خواهد بود.
اتحاد جدید بین این دو خودروساز شامل سرمایه‌گذاری هم می‌شود جایی که سهام تویوتا در سوبارو از مقدار کنونی ۱۶.۸٪ به رقم ۲۰٪ افزایش خواهد یافت. این یعنی سوبارو به شرکتی وابسته به تویوتا تبدیل خواهد شد. شرکتی که سوبارو ایمپرزا را ساخته سهامی به ارزش ۷۴۱ میلیون دلار از تویوتا خریداری خواهد کرد.
بند دیگر این همکاری مربوط به ساخت یک پلتفرم مشترک برای خودروهای الکتریکی شارژی است. این دو همچنین با استفاده از تکنولوژی الکتریکی تویوتا و سیستم تمام چرخ محرک سوبارو در ساخت یک خودروی تمام الکتریکی با یکدیگر همکاری می‌کنند.
جزئياتی درباره تویوتا GT86 منتشر نشده، اما به تازگی یکی از مهندسان ارشد تویوتا گفته نسل دوم 86 حس رانندگی بهتری از سوپرا خواهد داشت. شایعاتی مبنی بر این منتشر شده که این دو مدل جدید به جای پلتفرم ایمپرزا از معماری TNGA تویوتا بهره خواهند برد و موتور آن‌ها مشابه سوبارو آسنت خواهد بود.
با توجه به اینکه هنوز تصاویری از این دو مدل جدید لو نرفته، احتمالا به زودی شاهد رونمایی از این دو خودروی اسپرت مشترک نخواهیم بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/8
تویوتا تو اسپورت سازی واقعا ضعیف نیسان حدود پنجاه ساله یه تنه پرچم اسپورت سازی نگه داشته تویوتا از قدیم برای تولید اسپورت دست به دامان یاماها بوده اولین اسپورتش رو یاماها براش ساخت موتور ال اف ای رو یاماها براش ساخت موتور gt86 رو سوبارو ساخت موتور سوپرا رو بی ام و ولی نیسان همیشه بهترین اسپورت ها رو ساخت سری زد اسکای لاینها سیلویا یا اسطوره r390 حتی انجین vrh هشت سیلندرش رو مکلارن خرید و هنوز توسعه میده یا گودزیلای افسانه ولی تویوتا چی واقعا همیشه تو اسپورت سازی دستش رو دراز کرده