موضوعات داغ

پورشه از دو نسخه پورشه 959 ساخته شده برای یک شاهزاده عرب رونمایی کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مدل 959 یکی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ پورشه است. این مدل زمانی ساخته شد که خودروهای اسپرت دیوانه‌وار و گاهی اوقات بیش از حد قدرتمند بودند. پورشه 959 با موتور توئین توربوشارژ یکی از قدرتمندترین خودروهای تولید شده در اواخر دهه ۸۰ میلادی بود و به سریع‌ترین خودروی تولید کارخانه با نهایت سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت تبدیل شد. این سرعت برای سال ۱۹۸۶ فوق‌العاده بود.
پورشه 959

پورشه 959

در حالی که چندین مدل ارتقایافته از پورشه 959 شامل نسخه تولید محدود S959 با موتور ۵۰۸ اسب بخاری و مدل رالی پاریس-داکار ساخته شدند، اما گویا این مدل‌ها برای برخی مشتریان به اندازه کافی خاص نبوده‌اند. در دهه ۸۰ میلادی، پورشه سخت در تلاش بود تا واحد درخواست‌های ویژه مخصوص پورشه را تاسیس کند و یک شیخ عرب ماموریت خیلی عجیبی به آن‌ها داد. او از پورشه خواست هفت مدل پورشه 959 با رنگ‌آمیزی خاص برای کلکسیون او تولید کند.
به تازگی پورشه تصاویری از دو مدل از این هفت نمونه را منتشر کرده است و آن‌ها کاملا با چیزی که قبلا از 959 دیده بودیم فرق دارند. اولین آن‌ها یک نمونه قرمز رنگ با طراحی داخلی قرمز، نام پورشه روی فرمان چرمی، تزئینات خاص روی سر دنده و طراحی چوبی روی داشبورد است. نمونه دیگر به رنگ طلایی هم طراحی داخلی به همان رنگ و حتی لوله اگزوز طلایی دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد