موضوعات داغ

شورولت کوروت کروک ۲۰۲۰ با سقف فلزی جمع شونده رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
دومین رونمایی از شورولت کوروت در سال ۲۰۱۹ از راه رسیده است. این یکی به اندازه اولین رونمایی که در ماه جولای دیدیم جذاب نیست، وقتی کار و تلاشی ۵۰ ساله بالاخره با اولین نسخه موتور وسط از این خودروی اسپرت آمریکایی جذاب به ثمر نشست. با اینکه این مدل با سقف قابل جمع کردن به راننده و سرنشینان اجازه می‌داد از وزش باد بین موهای خود لذت ببرند، کوروت کانورتیبل ۲۰۲۰ این فرآیند را اتوماتیک کرده و همچنین طراحی آن را تغییر داده و ظاهر جذابی به کوروت داده است.
با اینکه این مدل به اندازه انتقال موتور به بخش عقب خودرو نوآورانه نیست، اما به هر حال نقطه عطفی برای کوروت است. این اولین سقف فلزی جمع شونده عرضه شده برای این خودروی اسپرت آمریکایی است. این سقف دوبخشی پس از جمع شدن روی موتور قرار می‌گیرد، البته پوششی کامپوزیتی زیر آن قرار گرفته که از آن در برابر گرمای موتور محافظت می‌کند. سقف فلزی در سرعت‌های بالا ۵۰ کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود و جمع شدن آن ۱۶ ثانیه طول می‌کشد. شش موتور الکتریکی وظیفه جابجایی سقف را برعهده دارند، در حالی که در خودروهای قبلی اجزای هیدرولیکی این کار را انجام می‌دادند. شورولت می‌گوید این کار قابل اطمینان بودن خودرو را افزایش داده، البته ما حدس می‌زنیم باعث کاهش وزن آن هم شده است.
شورولت کوروت کروک

شورولت کوروت کروک

خود سقف به صورت استاندارد به رنگ بدنه خودرو عرضه می‌شود، اما می‌توان آن را به رنگ کربن متالیک هم سفارش داد. پوشش روی موتور هم در رنگ بدنه و همچنین کربن متالیک عرضه می‌شود. وقتی سقف بالا باشد، این کروکی جدید شباهت ظاهری زیادی با C8 دارد. وقتی سقف پایین باشد، این ابرخودرو کاملا ظاهر متفاوتی نسبت به مدل های قبلی مشابه به خودش می‌گیرد. این ظاهر با شیشه عقب بهبود داده شده، که می‌توان آن را به صورت مستقل از سقف بالا و پایین کرد تا وقتی سقف پایین است جریان هوا در فضای داخلی قابل کنترل باشد. مهم‌تر اینکه این سقف وقتی جمع شده باشد اصلا فضای بار خودرو را اشغال نمی‌کند.
شاید کسانی که به فکر عملکرد خودروها هستند سوالاتی درباره استحکام، وزن و قدرت این کوروت جدید داشته باشند. جنرال موتورز اطلاعات رسمی درباره وزن اضافه شده به دلیل افزودن اجزای جدید نداده، اما گزارشی که قبلا لو رفته بود نشان می‌دهد این سقف فلزی فقط ۴۵ کیلوگرم به وزن کوروت اضافه می‌کند. C8 جدید از ابتدا برای تبدیل به یک خودروی کروک طراحی شده و ساختار تونل مرکزی استحکام زیادی به آن می‌بخشد. مشتریان همچنین می‌توانند این شورولت کوروت را با پکیج ۴۹۵ اسب بخاری Z51 سفارش دهند و هیچ کاهش عملکردی در آن احساس نکنند.
نکته شوکه کننده دیگر اینکه کوروت کانورتیبل ۲۰۲۰ فقط ۷۵۰۰ دلار گران‌تر از مدل کوپه 1LT اصلی است. قیمت آن مدل از کمتر از ۶۰۰۰۰ دلار آغاز می‌شد که یعنی قیمت کوروت جدید احتمالا ۶۷۰۰۰ دلار خواهد بود. تولید این مدل از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود. همچنین مدلی از این کوروت با فرمان سمت راست مخصوص مشتریان بریتانیایی تولید خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد