موضوعات داغ

جزییات سفر به عراق با خودرو شخصی + هزینه کاپوتاژ و بنزین

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با نزدیک شدن به اربعین حسینی برخی از زائرین برای شرکت در این مراسم و رفتن به عراق از خودروی شخصی خود استفاده می کنند و برای این کار وسیله نقلیه خود را کاپوتاژ می کنند. کاپوتاژ سرویسی یکساله است که خودروهای شخصی با تغییر پلاک خود به پلاک بین المللی و دریافت مدارک لازم که هر کدام هزینه خودشان را دارند، می توانند از مرزهایی که این سرویس را کنترل می کنند، عبور کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره سفر با خودروی شخصی به عراق اظهار داشت: افرادی که خودروهای خود را کاپوتاژ کرده اند و قصد دارند با خودروی شخصی به کربلا سفر کنند، باید در بازه زمانی اعلام شده اینکار را انجام دهند، چرا که در ایام پیک تردد، خودروهای شخصی امکان عبور از مرز را ندارند.
وی افزود: بر اساس تصمیمات گرفته شده، تردد خودروهای شخصی در مرز از 16 مهر تا 3 آبان ماه ممنوع است و خودروهای شخصی کاپوتاژ شده تنها تا 16 مهرماه می توانند به عراق وارد شوند و برای برگشت نیز از 4 آبان ماه می توانند به کشور برگردند.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره هزینه کاپوتاژ خودرو گفت: هزینه کاپوتاژ ارتباطی به سازمان راهداری ندارد، اما برای خودروهای سواری، کاپوتاژ یکساله حدود 1.5 تا 2 میلیون تومان هزینه خواهد داشت که باید به گمرک پرداخت شود.
قربانی در پایان با بیان اینکه بنزین در عراق لیتری 5 هزار تومان است، تصریح کرد: خودروهایی که کاپوتاژ شده و می خواهند وارد عراق شوند، میزان سوختی که این خودروها دارند محاسبه شده و مابه التفاوت قیمت بنزین آن با عراق را محاسبه کرده و کمی کمتر از این مابه التفاوت را از راننده دریافت می کنند که این وجه باید به حساب شرکت ملی نفت واریز شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد