موضوعات داغ

چالش جدید برای رانندگان اسنپ و تپسی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
علی پیرحسیلنو مشاور معاون شهردار تهران درباره تاکسی های اینترنتی اظهار داشت: بر اساس ابلاغ وزارت کشور قرار است دو درصد از مبلغ تاکسی های اینترنتی به زیرساخت های شهری و توسعه آن اختصاص یابد. تا قبل از ابلاغ شیوه نامه جدید، تاکسی های اینترنتی مجبور بودند 1.35 درصد مبالغ کرایه خود را به عنوان مالیات بپردازند که اکنون از پرداخت مالیات معاف شده اند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، وی ادامه داد: اگر 1.35 درصد از معافیت مالیاتی تاکسی های اینترنتی را از دو درصد مبلغ اختصاص یافته به شهرداری کسر کنیم، 65 صدم درصد می شود و این مبلغ ناچیز بوده و نباید به بهانه آن قیمت تاکسی های اینترنتی افزایش یابد. همچنین تاکسی های اینترنتی علاوه بر معافیت از مالیات، از تخفیف طرح ترافیک نیز بهره مند هستند.
مشاور معاون شهرداری تهران در ادامه افزود: شرکت های تاکسی های اینترنتی در سال جدید کمیسیون 13 درصدی خود را به 15 درصد افزایش داده اند و به دلیل عدم نظارت بر روی این موضوع، نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی نیز 30 تا 40 درصد افزایش پیدا کرده است. این مسئله در حالی رخ داده که نرخ تاکسی های رسمی و وسایل حمل و نقل عمومی تنها 20 درصد افزایش داشته است. اگر تاکسی های اینترنتی به بهانه قانون جدید نرخ کرایه ها را افزایش دهند با آنها برخورد می شود. همچنین نرخ کرایه مسیری نباید از نرخ مصوب اتحادیه آژانس ها بیشتر باشد، حتما باید قبل از سفر به مسافر اعلام شود و این از الزامات قطعی شیوه نامه جدید است.
پیرحسیلنو در پایان تصریح کرد: برخی از شرکت های تاکسی اینترنتی با دسترسی به صفحه موبایل رانندگان مانع از استفاده آنها از اپلیکیشن های دیگر می شدند و در صورت مواجه با این مسئله دسترسی راننده را از شرکت خودشان قطع می کردند و این زیر پا گذاشتن قواعد رقابتی بود که در شیوه نامه جدید این کار ممنوع اعلام شده و از این پس برنامه ها برای تاکسی های اینترنتی عادلانه پیش می رود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/13
سلام به شهرداری محترم تهران اعلام بفرمایید اسنپ وتپ سی در مورد رانندگان مسدودی تجدید نظری بکنند قتل مرتکب نشدن یه اشتباه شده الخصوص رانندگان مسدودی سو استفاده از سیستم
1398/7/14
مورچه چیه که کله پاچش چیه باشه مبارک خودتو جد آبادت
1398/7/14
ای کاش شهرداری به جای پیدا کردن راههای درآمد بیشتر یه کم به وظیفه خودش یعنی رسیدگی به شهر تهران ( آلودگی هوا ، ترافیک ، آسفالت معابر ، درختکاری شهر که ماشااله فقط قطع میکنن و کاشتنی در کار نیست ، زیباسازی شهر ، استفاده از ماشین های با کیفیت برای حمل و نقل عمومی و ..... ) بپردازه ، واقعا خجالت آوره / طرح آلودگی هواتون هم که فقط باعث ترافیک بیشتر شد و بس ، اگه راست میگید جلوی ماشین تک سرنشین رو بگیرید که گند زدن تو هوا و ماشین های حمل و نقل عمومیتون که فاجعست رو نوسازی کنید ، مترو هم که نگم برات . واقعا خسته نباشید
1398/7/14
کاری به جناح های سیاسی و دعواهاشون ندارم. ولی از وقتی قالیباف رفته، تهران به گند کشیده شده.
اون از وضع طرح جدید ترافیک، اینم از این. اصلا اهل کار کاردن نیستن اینا. فقط پول مفت بخورن