موضوعات داغ

داخلی سازی قطعات چه تاثیری بر روی قیمت خودرو دارد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
وزارت صنعت در ماه های گذشته اقدام به برگزاری دو میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو کرده و بر اساس اعلام مسئولان وزارت صنعت برگزاری این میزهای تخصصی باعث داخلی سازی 12 قطعه خودروهای پر تیراژ شده است. به عقیده کارشناسان صنعت خودرو، داخلی سازی قطعات نقش موثری در کاهش قیمت تمام شده خودروها دارد و به همین دلیل با داخلی سازی 12 قطعه خودروهای پر تیراژ، مردم و مشتریان بازار در انتظار کاهش قیمت خودرو هستند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری میزهای تخصصی تعمیق ساخت داخل و امضای تفاهم نامه های داخلی سازی قطعات، باعث کاهش قیمت خودرو می شود؟ اظهار داشت: نتیجه این داخلی سازی افزایش اشتغال برای مردم است و باعث کاهش وابستگی و افزایش عمق ساخت داخل می شود.
وی ادامه داد: با افزایش داخلی سازی شاهد کاهش ارزبری خودرو خواهیم بود و هزینه ای برای خرید دانش فنی پرداخت نمی کنیم و در نتیجه قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت. وی در ادامه درباره کاهش قیمت ها در سال جاری با داخلی سازی صورت گرفته، گفت: مهمترین اتفاقی که خواهد افتاد، تامین قطعات به صورت حداکثری صورت خواهد گرفت و شاهد افزایش تیراژ خواهیم بود.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت در ادامه بیان داشت: این طرح ها تا 6 ماهه اول سال 99 به بهره برداری می رسند. البته عوامل مختلفی در کاهش قیمت ها نقش دارند که یکی از آنها داخلی سازی قطعات است. در عین حال آنچه که باعث کاهش قیمت ها خواهد شد افزایش تیراژ تولید است که باعث کاهش هزینه های تولید می شود.
صادقی نیارکی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر شاهد افزایش تیراژ خودروسازان نسبت به 6 ماهه دوم سال گذشته هستیم ، ولی موارد متعددی در قیمت ها نقش دارند که نقدینگی و تامین قطعات از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت خودرو هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد