موضوعات داغ

آیا امکان واردات خودروهای روسی وجود دارد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره واردات خودروهای روسی به کشور گفت: در صورت واردات خودروهای روسی، ابتدا باید انجمن واردکنندگان به این موضوع ورود کند و این کار باید توسط فعالان حوزه تجارت خودرو انجام شود و دولت نباید در این بخش وارد شود. انجمن واردکنندگان خودرو به خوبی قادر به انجام این کار است و نیازی به ورود دولت به این بخش نیست.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: برای واردات خودرو باید استانداردها را در نظر گرفت. باید دید که خودروهای روسی مانند لادا، کاماز و گاز، استانداردهای 85 گانه را دارا هستند یا خیر؟ اما اگر قصد تغییر استاندارد خودرو را داریم، این اتفاق باید برای تمام خودروسازی ها در دنیا بیفتد. چرا استانداردها برای برندهای اول تا دهم دنیا تغییری نکرد؟ چرا به واردکنندگان خودمان که به سمت تولید می رفتند سختگیری کردیم که در نتیجه باعث ورشکستگی آنها شد؟ حالا چرا باید از روسیه خودرو وارد کنیم؟
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه با تکذیب خبر واردات خودرو از روسیه، بیان داشت: با وجود ممنوعیت واردات بعید است خودرویی از روسیه وارد شود، مگر آنکه برخی نورچشمی ها وجود داشته باشند و دولت به آنها مجوز واردات دهد.
دادفر در ادامه تصریح کرد:ما در گذشته با 640 شرکت در دنیا فعالیت داشتیم و انواع برندها را وارد می کردیم، اما با تصمیماتی یک شبه حدود 1 سال و نیم است جلوی واردات ما را گرفته اند و باعث ورشکستگی مطلق ما شده اند. سوالی که پیش می آید این است که دولت چگونه قصد دارد واردات انجام دهد؟
وی در پایان درباره وضعیت خودروهای مانده در گمرک، گفت: خودروهای دپو شده در گمرک در حال از بین رفتن هستند و اجازه ترخیص به آنها داده نمی شود. دولت چگونه قصد واردات دارد در صورتی که هنوز خودروهایی در گمرکات وجود دارند که در انتظار ترخیص هستند؟

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/17
هرچی باشن بهتر از ماشینهای فرانسوی ان سگ جون ترن