موضوعات داغ

اداره امنیت ترافیک آمریکا بر روی ایمنی خودروهای تسلا تحقیق می‌کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به تازگی تسلا ویژگی‌های جدیدی از جمله سیستم فراخوانی هوشمند و بروزرسانی سیستم باتری‌ها را برای 2000 خودرو خود اعمال نموده است. این بروزرسانی‌ها و اپدیت‌ها، توجه اداره ملی ایمنی ترافیک و بزرگراه‌های آمریکا را به خودش جلب کرده است.
سیستم فراخوان هوشمند تسلا به مالکان این اجازه را می‌دهد تا از فاصله‌ای نزدیک، خودروی خود را احضار کنند تا به سمت آنها بیاید. از زمان بروزرسانی این قابلیت، ویدیوهای زیادی در خصوص عملکرد نامناسب آن در فضای مجازی منتشر شده و اداره ملی امنیت ترافیک، تصمیم دارد بر روی ایمنی این ویژگی جدید تحقیق کند. مطابق اعلام این اداره، مالکان خودروهای تسلا هنگامی که از این ویژگی استفاده می‌کنند، مسئول عملکرد خودرو خود هستند. علاوه برآن، نرم‌افزار مدیریت باتری در مدل‌های تسلا مدل ایکس و تسلا مدل اس بروز شده‌اند که باعث کاهش برد خودروها و رفع مشکلات مربوط به آتش سوزی در باتری خودروها شده است. این بروزرسانی بدون اطلاع NHTSA انجام شده و از این رو، آژانس مجبور است در مورد عملکرد این سیستم‌ها تحقیق کند. اداره ملی امنیت ترافیک و بزرگراه‌های آمریکا، از مالکان خواسته است تا در صورت وجود هرگونه مشکل یا نقص در عملکرد این سیستم‌ها، نقص را به آژانس گزارش داده و مسیر تحقیقات این مساله را تسریع ببخشند.
NHTSA اعلام کرد که در هفته جاری، بررسی دوهزار دستگاه تسلا مدل اس و تسلا مدل ایکس را آغاز خواهد کرد. این مدل‌ها در فاصله سالهای 2012 تا 2019 به تولید رسیده‌اند. یک دادخواست که چندی پیش به این آژانس ارایه شد، حاکی از مدیریت نه چندان مطلوب سیستم مدیریت باتری‌های تسلا بود که منجر به آتش سوزی بدون تصادف خودروها می‌شد. به نظر می‌رسد تسلا برای اینکه خود را از شر یک فراخوان عمومی در امان نگه دارد، با ارایه یک بروزرسانی بی سر و صدا، قصد رفع این مشکل را داشته است که البته از نظر NHTSA دور نمانده است. گزارش‌های متعدد مالکان به آژانس حاکی از آن هستند که این بروزرسانی، موجب کاهش شدید دامنه برد خودروهای آن‌ها شده است. NHTSA در واکنش به شکایات کاربران و مالکان، تنها گفته است که تحقیقات فوری خود را آغاز کرده و از ذکر هرگونه مطلب دیگری خودداری کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد