موضوعات داغ

مزدا 3 هاچ‌بک با موتور اسکای اکتیو ایکس، خودرویی فوق‌العاده کم مصرف! +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
موتورهای اسکای اکتیو مزدا به اندازه خودروهای این شرکت، شهرت دارند. کارایی فوق العاده بالای این موتورها در بحث مصرف سوخت، موجب شده که خودروهای مزدا به محصولاتی دوستدار محیط زیست و مناسب حال مالکان تبدیل شوند. به تازگی مزدا 3 هاچ‌بک جدید که از موتورهای سری اسکای اکتیو ایکس بهره می‌برد، رقم جالب مصرف 3.7 لیتر به ازای صد کیلومتر را از خود به جا گذاشته است. این موتور از سیستم هیبریدی خفیف با یک سوپرشارژر بهره می‌برد و رکورد مذکور در حرکت با سرعت 90 کیلومتربرساعت ثبت شده است.
موتور اسکای اکتیو ایکس

موتور اسکای اکتیو ایکس

ثبت چنین رکوردی برای یک هاچ‌بک که برقی یا هیبریدی نیست، رقمی بسیار قابل توجه است. نزدیک‌ترین رقیب به مزدا 3 ، هاچ‌بک و سدان کوچک ژاپنی هوندا اینسایت است که مصرف سوخت 4.27 لیتر به ازای هر صد کیلومتر را در شرایط مشابه ثبت می‌کند. البته باید دقت داشته باشید که این مصرف سوخت پایین، در سرعت استاندارد نود کیلومتربرساعت و دور موتور نه چندان بالای 3000 دور بر دقیقه بدست آمده است. اگر در شرایط مشابه، با مزدا 3 مسیر قبلی را با سرعت 140 کیلومتر بر ساعت طی کنید، مصرف سوخت این هاچ‌بک به هفت لیتر در هر صد کیلومتر افزایش خواهد یافت.
در شرایط نرمال، مصرف سوخت مزدا 3 با موتور اسکای اکتیو ایکس، 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده می‌شود و نسخه سدان این خودرو که مجهز به گیربکس شش سرعته دستی است، مصرف سوخت 5.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر را ثبت می‌کند. سیستم‌هایی همچون سیستم تمام چرخ محرک و گیربکس اتوماتیک بر روی افزایش میزان مصرف سوخت تاثیرگذار هستند و مزدا با شناختی که از مشتریان آمریکایی دارد، نسخه دنده‌ای مزدا 3 را به بازار این کشور عرضه نخواهد کرد. موتور اسکای اکتیو ایکس، از سال 2020 یا 2021 در دسترس مشتریان آمریکایی قرار خواهد گرفت. امسال مزدا 3 برای بازار آمریکای شمالی صرفا با نسل قبل موتورهای اسکای اکتیو، یعنی SkyActiv-G دو و نیم لیتری با قدرت 186 اسب بخار و گیربکس شش سرعته اتوماتیک در دسترس خواهد بود. نسخه‌ای از مزدا 3 که مجهز به موتور اسکای اکتیو ایکس است، تاکنون در آلمان عرضه شده و با قیمت 25.560 دلار آمریکا قابل خریداری است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد