موضوعات داغ

نگاهی به ماکت لکسوس LC500 اتوآرت، تجمل در سایز کوچک

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
ماکت لکسوس LC500 اتوآرت یکی از جدیدترین ساخته‌های این شرکت در رده بندی ماکت‌های کامپوزیت است که به عنوان محصولی با کیفیت فوق العاده شناخته می‌شود. به نظر می‌رسد اتوآرت در ساخت این ماکت سعی داشته هرآنچه به عنوان مشخصه‌های یک لکسوس واقعی شناخته می شود را در ماکت رعایت کند، که از آن جمله می‌توان به کیفیت ملموس، لوکس بودن نسبی ماکت و قیمت نه چندان بالا اشاره کرد.
ماکت لکسوس LC500 اتوآرت تنها در رنگ مشکی تولید شده است و لمس این ماکت سایز 1:18، حس خوبی از تجربه کیفیت بالای رنگ آمیزی را به دستان شما خواهد داد. این حس مشابه در دیگر محصولات کامپوزیت اتوآرت نیز قابل لمس است. خطوط بدنه و شکاف‌های پنل، مشابه نمونه اصلی خودرو، تمام و کمال در ماکت لکسوس LC500 اتوآرت رعایت شده‌اند و به نظر می‌رسد بین نسخه اصلی و ماکت آن، هیچ تفاوتی به جز مقایس ساخت وجود ندارد. سطح جزئیات تا آن حد در این ماکت رعایت شده که کروم‌کاری‌های اطراف سقف فیبرکربن نمونه اصلی، در ماکت لکسوس LC500 اتوآرت به خوبی قابل مشاهده و لمس هستند.

ماکت لکسوس LC500

ماکت لکسوس LC500

آخرین سری از ساخته‌های لکسوس، جلوپنجره مشبک نسبتا بزرگی دارند و اتوآرت به خوبی توانسته این پنجره مشبک مشکی رنگ را در ماکت لکسوس LC500 ، شبیه سازی کند. در پشت این جلوپنجره مشبک، می‌توانید به خوبی رادیاتور و سیستم خنک کننده موتور را مشاهده کنید، که ممکن است شما را هیجان زده کند! جزئیات رعایت شده در چراغ‌ها نیز بالاتر از حد متوسط است و رضایت شما را از این مدل برآورده می‌کند. این کیفیت در نمای خارجی، در قسمت پشتی نیز دیده می‌شود. صندوق عقب با موکت مخصوص مزین شده و تم کرومی-نقره‌ای چراغ‌های عقب دقیقا رعایت شده‌اند. آرم لکسوس نیز به زیبایی هرچه تمام‌تر، مشابه نسخه اصلی، بر روی درب صندوق قرار گرفته است. خوشبختانه تمامی درب‌های خودرو قابل باز شدن هستند و می‌توانید به فضای صندوق، دسترسی داشته باشید. ساخت اسپویلر عقب مخصوص خودروهای اسپرت، کاری بسیار حساس و دشوار برای ماکت‌سازان محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد اتوآرت به خوبی از عهده انجام این کار برآمده است.

ماکت لکسوس LC500

ماکت لکسوس LC500

نسخه اصلی لکسوس LC500‌ ، از پیشرانه‌ پنج لیتری V8 مشترک با لکسوس RC F‌ و GS F بهره می‌برد که توان خروجی آن، 468 اسب بخار است. همانند دیگر قسمت‌ها، اتوآرت تمامی این پیشرانه را با رعایت نکات و جزئیات، بازسازی کرده است. هرچند این کار موجب می‌شود که ماکت نسبتا رده بالا تلقی شود و ارزش کلکسیونی بالایی داشته باشد، اما از سوی دیگر، هزینه ساخت این ماکت را افزایش خواهد داد. رینگ‌ها نیز از کیفیت ساخت مشابهی بهره می‌برند و با رنگ کرومی-نقره‌ای و نشان لکسوس، کاملا مشابه نسخه اصلی خودرو هستند. نکته جالب جدیدی که در ماکت لکسوس LC500‌ به چشم می‌خورد، نوشته‌های بر روی تایرهاست. اگر دقت کنید، می‌توانید نوشته میشلن، با طرح و فونت اصلی لوگو را بر روی تایرها مشاهده کنید.

ماکت لکسوس LC500

ماکت لکسوس LC500

شبیه سازی دقیق اتوآرت از نمونه اصلی، در داخل کابین نیز خودنمایی می‌کند و این شرکت سعی کرده تا هرآنچه در نمونه اصلی لکسوس LC500 وجود دارد، در کابین ماکت نیز رعایت شود. ماکت کفپوش دارد و حتی سگک کمربند‌ها نیز قابل لمس هستند. تنها نکته منفی در خصوص کابین این ماکت، استفاده از مواد لاستیکی برای طراحی کمربندهای ایمنی است، در حالی‌که اکثر مجموعه داران ترجیح می‌دهند با پارچه سروکار داشته باشند. ماکت لکسوس LC500 اتوآرت در مجموع یکی از بهترین کارهای این برند محسوب می‌شود و کسانی که دوست دارند ماکت‌های اسپرت مجموعه خود را افزایش دهند، خرید این ماکت برای آنها ضرورت دارد. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ماکت لکسوس LC500 اتوآرت هستید، بر روی این لینک کلیک کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد