موضوعات داغ

جزئیات سود هر لیتر قاچاق بنزین به کشورهای همسایه!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
اختلاف قیمت سوخت به ویژه بنزین در داخل کشور ما با کشورهای همسایه سبب شده که قاچاق سوخت به خصوص در دو سال اخیر افزایش قابل توجهی یابد. گفته می شود سود هر لیتر قاچاق سوخت به پانزده هزار تومان نیز می رسد. این موضوع ناشی از پرداخت سالانه هزاران میلیارد تومان یارانه پنهانیست که دولت به طور جدی به دنبال اصلاح آن در بودجه سال آینده است. منابع ناشی از اصلاح پرداخت یارانه‌های پنهان می‌تواند یکی از منابع جایگزین نفت در بودجه باشد.
به نقد از ایسنا، پایین بودن قیمت سوخت در داخل کشور سبب شده که علاوه بر افزایش قاچاق و هدر رفت یارانه پنهان آن، ثروتمندان و دهک‌های بالا ۲۳ برابر سایر دهک‌ها سوخت مصرف کنند.
طبق آخرین اعلام نوبخت- رئیس سازمان برنامه و بودجه- سالانه حدود ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان بابت یارانه‌های پنهان و آشکار پرداخت می‌شود و این در شرایطی است که آمار سال گذشته از این حکایت داشت که تا مرز ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان آن به یارانه‌های پنهان اختصاص دارد. یارانه‌های پنهان عمدتا در سوخت، کالاهای اساسی و دارو پرداخت می‌شود؛ به طوری که بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان به حوزه انرژی، نفت و مشتقات آن اختصاص دارد که حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از این رقم نیز بابت یارانه بنزین پرداخت می‌شود.
در طی چندسال اخیر دولت های کمی اقدام به اصلاح قیمت حامل های انرژی کرده اند. دولت در سال گذشته و سال جاری با توجه به الزام برای اصلاح پرداخت یارانه‌های پنهان، کاهش هزینه در این بخش را در دستور کار قرار داده است که در صورت موافقت مجلس این دستورات اجرایی خواهند شد. البته تاکید شده که این موضوع به معنی افزایش قیمت سوخت برای دهک‌های مختلف نیست و پیش از این تاکید بر اصلاح اختصاص یارانه به دهک‌های بالا بوده است.
در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر جزئیات سود هر لیتر قاچاق بنزین به کشورهای همسایه:
سود هر لیتر قاچاق بنزین

سود هر لیتر قاچاق بنزین

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد