موضوعات داغ

درگ تپه نوردی بین جیپ رانگلر ، مرسدس G63 و سوزوکی جیمنی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سوزوکی جیمنی یک شاسی بلند کوچک، بامزه و مقرون به صرفه است که طرفداران بسیاری در دنیا دارد و با توجه به عرضه نشدن این مدل در ایالات متحده، آمریکایی‌ها شور و شوق بسیاری برای دیدن این میوه ممنوعه دارند. این شاسی بلند خارج جاده‌ای که عملکرد فوق العاده اقتصادی و بی دردسری دارد، خودرویی محبوب در سراسر جهان برای مصرف کنندگان است. اما هنگامی که این خودرو را با رقبای بزرگی همچون جیپ رانگلر و مرسدس بنز G کلاس مقایسه کنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟
ابتدا به مقایسه مشخصات فنی هر سه خودرو می‌پردازیم. سوزوکی جیمنی مجهز به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 101 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتون متر است. سوزوکی جیمنی سیستم چهارچرخ محرک دارد، اما قفل دیفرانسیل نداشته و به جای آن از حالت L گیربکس بهره می‌برد.
جیپ رانگلر نیز از پیشرانه دو لیتری توربوشارژر بهره می‌برد که 270 اسب بخار قدرت و 400 نیوتون متر گشتاور ارایه می‌دهد. این خودرو با ارایه قابلیت قفل دیفرانسیل و بسیاری از امکانات فنی دیگر، گزینه‌ مطرحی بین علاقمندان به آفرود در سراسر جهان محسوب می‌شود.
و در آخر به نسخه خاص مرسدس بنز جی کلاس، یعنی مرسدس AMG G63‌ می‌رسیم که از نظر ظاهری با سوزوکی جیمنی شباهت‌های بسیاری دارد، اما از نظر مشخصات فنی تفاوت‌های پایه‌ای میان این دو خودرو دیده می‌شود. مرسدس بنز AMG G63‌ مجهز به موتور V8 با دو توربو است که 577 اسب بخار قدرت و 850 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. اما کدام‌یک از این سه خودرو در مسابقات تپه نوردی پیروز خواهد شد؟ برای یافتن پاسخ این سوال، ویدیو زیر را ملاحظه نمایید:

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/29
ضعیف ترین آفرودر ژاپن از پس جی واگن الکی گرون بر میاد لندکروز و پاترول و سوپر سافاری پیش کشتون
1398/7/29
جیمنی یه اعجوبست.طراحی بانمک جمع و جور موتور کوچک و کارا هماهنگی عالی با گیربکس جالبه جیپ 50هزار و بنز 250 هزار ذلار در مقابل 20 هزار دلار جیمنی حیف که نداریم مثه همه اونایی که باید باشن ونیستن
1399/6/17
رانندگیش با دو خودرو دیگه قشنگ معلوم بود که میخواست بنحوی سوزوکی رو قابل نشون بده!
در ضمن در محیط های صحرایی خودرو بزرگ و موتور قوی مزیت محسوب میشه! در حالی که بزرگی بنز رو عیب دونسته بود
در ضمن در مقابل کلاس G ماشین های ژاپنی خنده دار محسوب میشن !