موضوعات داغ

ParKam ، نرم افزار مسیریاب برای پارکینگ

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
استارتاپ‌های خودرویی در سالهای اخیر، رونق بسیاری داشته‌اند و اکثر آنها، بر روی قابلیت مهم رانندگی، یعنی مسیریابی متمرکز بوده‌اند. از جمله مهم‌ترین استارتاپ‌های مسیریابی خودرو، می‌توان به اپلیکیشن Waze اشاره کرد که مخاطبان بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرده است. به تازگی یک استارتاپ به نام ParKam ، سعی داشته تا این ایده را در یافتن جای پارک اجرایی کند. این سیستم یافتن جای پارک، براساس تجربیات کاربران آنلاین فعالیت می‌کند، اما با سیستم ویز اندکی متفاوت است.
ParKam در حال حاضر همان مسیری را طی می‌کند که روزگاری گوگل مپ، ویز یا Here‌ پیموده‌اند، و بر این اساس در حال عکسبرداری از پارکینگ‌های مختلف در سراسر جهان است. اما ParKam مسیری متفاوت از سه اپلیکیشن بالا را در پیش گرفته، و به جای تکیه بر داده‌های ارسالی توسط کاربران، از دوربین‌های امنیتی نصب شده توسط اپراتورهای پارکینگ و شهرداری‌ها بهره می‌گیرد. این سیستم با پردازش تصاویر واقعی و در لحظه، نقشه‌های دیجیتالی چند سطحی را برای تیم توسعه دهنده فراهم می‌آورد.
ParKam

ParKam

این اطلاعات بدست آمده، از طریق برنامه‌ای که بر روی تلفن همراه هوشمند کاربران نصب می‌شود، قابل دسترسی است. این برنامه می‌تواند کاربران را به نزدیک‌ترین یا بهترین پارکنیگ موجود هدایت کرده و حتی برای آنها، قابلیت پرداخت قبض پارکینگ را نیز فراهم می‌آورد. این شبکه با در نظر گرفتن دائمی پارکنیگ‌ها، می‌تواند تخلفات وقوع یافته در هرکدام از آنها را به مسئولان مربوطه نیز گزارش دهد. این سیستم پیچیده با تکیه بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، روند جدیدی را در تعیین تقاضا، عرضه و پاسخگویی به نیاز پارکنیگ در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد.
در حال حاضر 1.4 میلیون جای پارک توسط این استارتاپ در کشورهایی همچون امارات متحده عربی، هلند و استرالیا مدیریت می‌شود، اما بزرگترین چالش برای این اپلیکیشن، ورود به بازار ایالات متحده است، جایی که پیش‌بینی می‌شود حداقل دو میلیارد جای پارک در آن وجود داشته باشد و پاسخگویی به نیازهای مشتریان آمریکایی، به تحلیل حجم زیادی از داده‌ها نیاز خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد