موضوعات داغ

الزام داشتن گواهینامه برای موتورسیکلت های برقی و کمتر از 50 سی سی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سرهنگ محمدعلی زارع، معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا در رابطه با رانندگی با موتورسیکلت های که برقی هستند و یا حجم سیلندر آنان کمتر از 50 سی سی است، عنوان کرد که عده ای بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی با این دسته از وسایل نقلیه موتوری می کنند، این درحالیست که رانندگی با آنان بدون داشتن گواهینامه خلاف قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی است.
سرهنگ محمدعلی زارع در ادامه صحبت های خود اضافه می کند که به اشتباه برخی از فروشندگان در خصوص موتورسیکلت‌های برقی یا موتورسیکلت های دارای حجم کمتر از 50 سی سی این موضوع را تبلیغ می کنند که موتورسیکلت های برقی آنان و یا موتورسیکلت های کمتر از 50 سی سی نیازی به پلاک و یا داشتن گواهینامه برای رانندگی با آنان ندارند، این درحالیست که رانندگی بدون گواهینامه با هر وسیله نقلیه موتوری خلاف قانون بوده و شامل موتورسیکلت های برقی و موتورسیکلت های کمتر از 50 سی سی هم خواهد شد. براساس قانون هرنوع وسیله نقلیه‌ که در راه‌های عمومی تردد می‌کنند، نیاز به پلاک و گواهینامه رانندگی خواهد داشت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ زارع ادامه داد که برخی از موتورسیکلت‌ها در بنادر و بارانداز‌ها برای رفت و آمد‌های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند و به موتور‌های پاکشتی معروف هستند. در حال حاضر نیز تعدادی از شهروندان نسبت به خرید موتورسیکلت‌های مذکور و تردد در معابر اقدام می‌کنند که این امر بر خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است. طبق قوانین و مقررات، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور از تردد وسایل نقلیه‌ فاقد پلاک و گواهینامه جلوگیری می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد