موضوعات داغ

پورشه می‌گوید نمی‌توان برای همیشه به فروش خودرو امیدوار بود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پورشه یکی از برندهای برتر فعال در صنعت خودروست و بسیاری محصولات این شرکت را به عنوان نمادی از لذت خالص رانندگی می‌شناسند. این رویه ممکن است تا ده‌ها سال ثابت و بدون تغییر باقی بماند و شاهد ارایه مدل‌های جذاب پورشه باشیم. در حالی‌که پورشه به سختی فناوری‌های مرتبط با خودروهای خودران را پذیرفته و در این بازار تکنولوژی، از رقبا عقب افتاده است، اعلام کرده نمی‌تواند فروش خودروهای مرسوم را برای همیشه ادامه دهد. این مساله یک واقعیت ناخوشایند است و شرکت پورشه با آن کنار آمده است.
مدیر فناوری اطلاعات پورشه در گفتگوی اخیر خود با خبرگزاری اتوکار، اعتراف کرد که این شرکت برای بقا در بازار خودرو، نیاز به سرمایه گذاری‌های بلندمدت و عظیم دارد. ما نیاز داریم به دنبال راه حلی برای برند خود باشیم، و همکاری‌های مشترک مابین پورشه و دیگر خودروسازان، سود قابل توجهی برای ما به همراه نداشته است. ما باید به دنبال سرمایه‌گذاری و نوآوری در بنگاه‌های اقتصادی جدید و مشاغل دیگر باشیم با سودآوری خود را تضمین کنیم.
سال گذشته نیز کلاوس زلمر ، مدیرعامل پورشه در آمریکای شمالی، اعلام کرد این برند ویژگی‌های مربوط به خودروهای مرسوم، همچون پدال‌ها، فرمان و گیربکس دستی را در محصولاتش حفظ خواهد کرد، اما برای پاسخگویی به نیازهای جدید مشتریان، برند تازه‌ای را تاسیس خواهد کرد. وی افزود: امروزه مشتریان ما به دنبال خرید سه یا چهار پورشه هستند، اما شاید در آینده نزدیک یک یا دو پورشه خریداری کرده و برای پاسخگویی به سایر نیازهای خود، همچون حمل و نقل درون شهری، از سرویس‌های مدرن بهره بگیرند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد