موضوعات داغ

چرا باید خودروی کارکرده با افت قیمت خریداری کنیم؟

عکس مطلب اول
ما در قرن ۲۱ هستیم؛ این یعنی انتظار می‌رود در خرید و فروش خودرو نیز شاهد تغییرات اساسی و مثبت باشیم که فرایند خرید خودرو را آسان‌تر و مطمئن‌تر می‌کند. بدیهی است که با پرداخت پول بیشتر و خرید خودروهای باکیفیت‌تر و یا صفرکیلومتر می‌توان چندین سال با آسودگی‌خاطر از خودرو استفاده کرد؛ اما با گرانی‌های موجود، امکان خرید خودروی صفر برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر نیست و باید به خرید خودرو دست ‌دوم رضایت داد.
شاید جذاب‌ترین نکته خرید خودرو دست دوم این است که با پرداخت هزینه یک خودروی صفر می‌توانید خودرویی بهتر ولی کارکرده را خریداری کنید. اما اینکه چه خودروی دست دومی را به‌جای خودروی صفر خریداری کنید، مستلزم گرفتن راهنمایی از مشاوران خبره در بازار خودرو است. نکته دیگر این است که رسم نادرستی در بازار خودرو شکل گرفته که خودروی رنگ‌دار را نباید خرید زیرا دارای افت قیمت است. اما درنظر داشته باشید که شما خودرویی را خریداری کرده‌اید که افت قیمت‌اش را داشته پس در زمان فروش هم خودرو را با همان افت قیمت خودرو خواهید فروخت.

خرید خودرو کارکرده

خرید خودرو کارکرده


چه زمانی خودروی با افت قیمت بخریم؟

1. خودروهای چینی کارکرده
خودروهای چینی آوازه بلندی در ایران ندارند. اما چند سالی است که با توجه به شرایط حاکم بر بازار خودرو، چینی‌ها هم عزیز شده‌اند. اما خودروهای چینی هرچقدر هم مورد استقبال مردم قرار بگیرند، همچنان نتوانستند افت قیمت اولیه خود را اصلاح کنند. خرید خودروی صفر چینی توصیه نمی‌شود؛ زیرا به‌قدری در سال اول افت قیمت خواهند داشت که خرید خودروی چینی کارکرده و سالم، امری معقول‌تر به‌نظر می‌رسد.

2. خودروهای با کیفیت با آسیب جرئی
خرید خودروهای با آسیب جزئی بدنه در صورتی توصیه می‌شود که ایمنی خودرو به‌خطر نیافتاده باشد. به عنوان مثال خرید خودروهایی که در بخش ستون و سقف دارای آسیب هستند و یا ضربه شدید به شاسی داشته‌اند به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
اما مهمترین چالش در خرید خودرو دست دوم عدم اطمینان از سلامت خودرو است. با خرید خودروی صفر، قاعدتا از سلامت بدنه و مسائل اولیه فنی مطمئن هستید؛ اما آمار همراه مکانیک به عنوان اولین و بزرگترین شرکت کارشناسی خودرو نشان می‌دهد که بیش از 40 درصد خودروهای کارشناسی‌شده دارای آسیب بدنه هستند و 32 درصد هم ایرادات بارز فنی دارند. ایم مسئله‌ای است که اگر نادیده گرفته شود می‌تواند خریدار را با ضررهای میلیونی روبرو کند. اما این مسئله با انجام کارشناسی دقیق قبل از خرید خودرو دست دوم قابل حل است.
همانطور که گفته شد خرید خودروهایی با آسیب بدنه، سقف و شاسی، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اما خودروهایی که آسیب‌های جزئی مانند دو لکه رنگ‌شدگی دارند، می‌تواند انتخابی هوشمندانه برای شما باشد.

مثال‌هایی برای خرید خودروی کارکرده به جای صفر
• به‌جای ام وی ام x22 لاکچری، سراتو آپشنال 2000 مدل 96 با دو لکه رنگ بخرید
متاسفانه ام وی ام X22 برخلاف جذابیت‌های ظاهری که دارد از نظر توان فنی چندان مطلوب عمل نمی‌کند و سیستم انتقال قدرت 4 سرعته برای خودرویی در این رنج قیمت منطقی به نظر نمی‌رسد. شما به‌جای خرید ام وی ام X22 می‌توانید سراتو آپشنال 2000 سال 96 با دو لکه رنگ را خریداری کنید. سراتو آپشنال دارای موتوری به‌مراتب قوی‌تر، ظاهری جذاب‌تر، امکانات رفاهی بیشتر، ایمنی بالاتر و بازار فروش عالی است.

• به‌جای هیوندای اکسنت صفر، هیوندای النترا 2015 با 3 لکه رنگ بخرید
در این مثال با دو خودروی هیوندای روبه‌رو هستیم؛ اما هیوندای اکسنت به‌مراتب امتیاز کمتری را از هیوندای النترا در تمامی مسائل خواهد گرفت. موتور اکسنت فقط 124 اسب بخار قدرت دارد اما هیوندای النترا با 152 اسب بخاری که قدرت دارد، حرفی برای گفتن نمی‌گذارد. سرعت بیشتر، ظاهر جذاب‌تر، موتوری با حجم بیشتر، جعبه دنده هوشمندتر و امکانات رفاهی بیشتر از جمله مزایای النترا نسبت به هیوندای اکسنت است. لازم به‌ذکر است که قیمت هیوندای اکسنت صفر چیزی حدود 300 میلیون است. هیوندای النترا اما قیمتی نجومی دارد ولی این خودرو را اگر بخواهید به‌صورت دست دوم خریداری کنید، با همان 300 میلیون صاحب یک هیوندای النترا 2015 با 3 لکه رنگ خواهید شد.

• به‌جای ساندرو استپ وی صفر، مزدا 3 سال 90 با 2 لکه رنگ بخرید
ساندرو استپ وی، خودرویی است که عمر بالایی دارد. اصلا به‌همین خاطر است که این خودرو قیمتی بالا دارد. ولی خبری از آپشن‌های مناسب و ظاهر جذاب در استپ وی نیست از همین رو هم خواهان بسیار زیادی ندارد. ساندرو استپ وی 190 میلیون قیمت دارد. اما به‌جای دادن این هزینه نسبتا زیاد برای خودرویی بدون ‌آپشن، می‌توانید مزدا 3 سال 90 تیپ 3 که دارای 2 لکه رنگ است بخرید تا از ظاهر جذاب، امکانات رفاهی بیشتر و فضای صندلی عقب بزرگ‌تر آن استفاده کنید. البته همه این موارد در صورتی است که بتوانید مزدا 3 کم کارکرد و تمیز پیدا کنید؛ در غیر اینصورت هزینه‌های نگهداری مزدا3 شما را از خرید پشمان خواهد کرد.
پس اگر خواهان خرید خودروی دست دوم همراه با افت قیمت آن هستید باید درنظر داشته باشید که قبل از اقدام به خرید، مشاوره‌ بگیرید و خودروی مدنظر را پس از کارشناسی و با گارانتی کارشناسی بخرید و چه بهتر که از مجموعه‌ای خرید کنید که مشاوره و کارشناسی خودرو را در یک بستر مطمئن فراهم کرده باشد.
نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی‌شده با مشاوره رایگان
خرید خودرو کارکرده

خرید خودرو کارکرده

نمایشگاه همراه مکانیک این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که با اطمینان خودروی کارشناسی‌شده را خریداری کنند. نکته قابل تامل این است که مجموعه همراه مکانیک دارای مشاوران خبره در حوزه خرید و فروش خودرو و مسائل حقوقی است که شما را در امر انتخاب و خرید خودروی مناسب یاری می‌نمایند. لازم به ذکر است تمامی خودروهای موجود در نمایشگاه همراه مکانیک کاملاً از نظر فنی و بدنه کارشناسی شده‌اند و گزارش کارشناسی آن‌ها به صورت آنلاین در سایت همراه مکانیک موجود است. این مجموعه توانسته با ارائه خدمت خرید خودروی کارشناسی شده تجربه خریدی مطمئن را برای خریداران خودرو ایجاد کند.

با خرید خودرو از همراه مکانیک
• از مشاوره تخصصی در زمینه خرید و فروش خودرو به صورت رایگان استفاده می‌کنید.
• خودرو را به صورت کارشناسی‌شده و با اطمینان از سلامت خودرو می‌خرید.
• خودرو را با ضمانت 7 روزه جبران خسارت می‌خرید.
• از مشاوره حقوقی رایگان در زمان عقد قولنامه بهره می‌برید.

برای استفاده از خدمات همراه مکانیک کافیست از طریق لینک hamrah-mechanic.com/car-buy ثبت سفارش کنید تا کارشناسان همراه مکانیک با شما تماس بگیرند و خودرو متناسب با بودجه شما را معرفی کنند.
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد