موضوعات داغ

تلاش برای کلاهبرداری‌های عجیب با کارت سوخت+عکس

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در طی یک سال اخیر بارها پلیس فتا و مسئولان وزارت نفت در خصوص روش های کلاهبرداری با کارت سوخت هشدار داده اند اما همچنان کلاهبرداران در این حوزه فعالیت می کنند.
به نقل از تسنیم، سرهنگ دوم مهدی شکیب رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا، در خصوص کلاهبرداری‌های مرتبط با موضوع کارت سوخت هشدار داده و اظهار داشت: «متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ثبت نام به آدرس سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند. ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های جعلی می‌تواند زمینه ساز سوء‌استفاده از کاربران را فراهم آورده که پیامد این بی‌دقتی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مثل سرقت و... شود.»
به عنوان نمونه در پیامکی که ادامه مشاهده می کنید سایتی با آدرس مشابه با آدرس سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جهت نام‌نویسی کارت سوخت ارائه شده، در حالی که سایت اصلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با دامنه ir ثبت شده است و سایت جعلی اعلام شده در پیامک بالا با دامنه info ارائه شده است.
کلاهبرداری‌ با کارت سوخت

کلاهبرداری‌ با کارت سوخت

و یا در پیامک هایی به آغاز نام‌نویسی سهمیه بندی بنزین اشاره کرده و از افراد می خواهند اطلاعات شخصی و بانکی خود را در سایت های جعلی ثبت کنند. در حالی که چنین نام‌نویسی واقعیت ندارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد