موضوعات داغ

مقرون به صرفه ترین خودروهای برقی را بشناسید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار خودروهای برقی در اروپا و آمریکای شمالی، بسیار داغ است و شرکت‌های مختلف، هرکدام در پی معرفی محصولاتی به این بازار تازه و سرشار از فرصت هستند. اما یک نکته برای مصرف کنندگان در خصوص این خودروها ابهام آمیز باقی مانده، و آن نکته میزان هزینه‌ای است که این خودروها به ازای هر کیلومتر پیمایش، به جیب راننده اعمال می‌کنند. بسیاری از خودروهای الکتریکی موجود در بازار، محدوده بردی در حدود 250 مایل یا 395 کیلومتر دارند، و برچسب قیمتی اکثر آنها بین 35 هزار تا 40 هزار پوند است.
در مطلبی که توسط وب‌سایت insideevs منتشر شده، این تیم تصمیم گرفته تا برای مالکان محاسبه کند به ازای هر دلار هزینه، می‌توان چند مایل با این خودروها طی کرد. برای مثال، تسلا مدل 3 در تیپ استاندارد، بردی برای 250 مایل یا 395 کیلومتر داشته و 39،490 دلار قیمت دارد. تقسیم محدوده برد بر قیمت، ما را به رقم 158 دلار بر هر مایل می‌رساند.
برخی نمایندگی‌ها برای جلب مشتریان بیشتر، قیمت‌ها را از حد معمول کاهش می‌دهند و یا آن‌که خودروهای برقی ارزان قیمت تولید می‌کنند. خودروهای برقی مذکور، از کمک هزینه مالی دولت آمریکا، که حدود 7000 دلار است، بهره‌مند شده و خریدار برای در اختیار گرفتن آنها، هزینه کمتری می‌پردازد. خودروهای تسلا و جنرال موتورز، جز لیست کمک هزینه‌های دولت آمریکا نیستند.
شماره پنج، نیسان لیف پلاس
نیسان لیف پلاس محدوده بردی در حدود 226 مایل دارد که 76 مایل بیشتر از نسخه استاندارد این خودروست. قیمت نیسان لیف در بازار آمریکا 29990 دلار است و آن را به یکی از ارزان‌ترین خودروهای برقی بازار ایالات متحده تبدیل کرده است. مشتری برای در اختیار گرفتن نسخه پلاس، باید 6500 دلار بیشتر بپردازد که قیمت این خودرو را به 36.550 دلار می‌رساند. تقسیم قیمت تمام شده بر میزان محدوده برد، ما را به رقم 162 دلار به ازای هر مایل برد می‌رساند. علاوه برآن، این خودرو از معافیت مالیاتی 7100 دلاری دولت آمریکا نیز برخوردار است.
نیسان لیف پلاس

نیسان لیف پلاس


شماره چهار، کیا نیرو EV
طبق گزارش آژانس انرژی ایالات متحده، کیا نیرو EV بردی برابر 239 مایل دارد. این خودرو با قیمت پایه 38،500 دلار ، بزرگترین کراس اوور برقی غیرلوکس بازار ایالات متحده است. این خودرو در مقایسه با سایر کراس‌اوورهای الکتریکی بازار، نظیر آئودی ئی ترون و جگوار I-Pace ، هزینه بسیاری کمتری را به نسبت هر مایل مسافت به جیب راننده اعمال می‌کند. با تقسیم قیمت خودرو بر برد کیا نیرو EV‌ ، به رقم 161 دلار به ازای هر مایل برد می‌رسیم که برای یک کراس اوور خانوادگی، رقم مطلوبی ارزیابی می‌شود. همانند نیسان لیف، این خودرو نیز از معافیت مالیاتی دولت آمریکا برخوردار است.
کیا نیرو EV‌

کیا نیرو EV‌


شماره سه، تسلا مدل 3 بلندبرد
تسلا مدل 3 بلندبرد همان ویژگی‌های تیپ استاندارد را ارایه می‌دهد، اما برد بیشتری داشته و از این نظر برای مالکان به صرفه‌تر است. این خودرو در بازار آمریکا، 47990 دلار قیمت داشته و طبق گزارش آژانس انرژی ایالات متحده، بردی برابر 310 مایل دارد. تقسیم رقم فوق بر برد خودرو، ما را به عدد 155 دلار به ازای هر مایل برد می‌رساند. جالب آن‌که این رقم برای نسخه استاندارد تسلا مدل 3 با قیمت 39490 دلار و برد 250 مایل، 158 دلار به ازای هر مایل مسافت است. اما این خودرو به اندازه نیسان لیف و کیا نیرو EV‌، معافیت‌های مالیاتی دولت آمریکا برخوردار نیست و تنها 1875 دلار تخفیف در مالیات شامل حال تسلا مدل 3 می‌شود.
تسلا مدل 3 بلندبرد

تسلا مدل 3 بلندبرد


شماره دو، شورولت بولت EV
شورولت بولت برچسب قیمتی برابر 36،620 دلار دارد و براساس گزارش آژانس انرژی آمریکا، برد این خودرو 238 مایل است. حاصل تقسیم قیمت بر برد خودرو، 154 دلار به ازای هر مایل است که کمتر از رقیب نزدیک خود، تسلا مدل سه است. نسخه 2020 شورولت بولت بزودی وارد بازار خواهد شد که برد آن کمی بیشتر و در حدود 259 مایل است، بنابراین انتظار می‌رود در سرشماری بعدی، این خودرو در صدر لیست قرار بگیرد، هر چند همانند تسلا، این خودرو به صورت کامل از معافیت مالیاتی دولت آمریکا برخوردار نیست.
شورولت بولت

شورولت بولت


شماره یک، هیوندای کونا الکتریک
هیوندای کونا الکتریکی، کمترین میزان قیمت در ازای هر مایل مسافت را به مالک اعمال می‌کند. قیمت تمام شده این خودرو، از 36.950 دلار شروع می‌شود و برد آن نیز برابر 258 مایل است، در نتیجه به ازای هر مایل برد، 143 دلار هزینه به مالک اعمال می‌کند. این خودرو تنها در تعدادی از ایالات آمریکا قابل دسترسی است، اما از معافیت مالیاتی 7500 دلاری دولت آمریکا به طور کامل برخوردار می‌شود.
هیوندای کونا الکتریک

هیوندای کونا الکتریک

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد