موضوعات داغ

پراید و پژو 405 رفتنی نیستند!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
چندی پیش نیروی انتظامی اعلام کرد که در سال آینده خودرو پراید را شماره گذاری نخواهد کرد. بعد از آن نیز با پیگیری های سازمان استاندارد قرار شد موضوع توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ در شورای عالی استاندارد مطرح شود. وزیر صنعت معدن تجارت هم در هفته جاری اعلام کرد که وزارتخانه صمت به دنبال حذف خودروهای قدیمی همچون پراید و پژو ۴۰۵ است.
اما همان طور که کاملا قابل پیش بینی بود خودروسازان در موضعی متفاوت اعلام کردند که تنها پراید ۱۳۱ از خط تولید آن ها خارج خواهد شد و تولید سه مدل ۱۱۱، ۱۳۲ و ۱۵۱ پراید همچنان ادامه خواهد یافت.
احمد نعمت بخش توضیح داد که صنعت خودروسازی همچنان زیان ده بوده و خودروسازان ما حتی پس از روی آوردن به سیاست قیمت گذاری با فرمول ۵ درصد زیر نرخ بازار نیز همچنان در وضعیت نامطلوبی قرار دارند.
گفته می شود زیان دو خودروساز بزرگ کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان است و مقدار طلب قطعه سازان از خودروسازان نیز به همین رقم می رسد.
دبیر انجمن خودروسازان معتقد است مشکل اصلی دولت است چرا که طبق قانون وقتی دولت برای یک کالا پایین تر از قیمت تمام شده نرخ گذاری می کند باید به آن بنگاه اقتصادی کمک مالی کند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/3
ای کاش هیچ وقت این صنعت فشل را نمی داشتیم. شده اند بلای جان و مال ملت.
1398/8/4
اینکه مشخص بود از خط تولید خارج نمیشن، ولی اونجا که میگه مقصر دولته که برای یه خودرو کمتر از قیمت تموم شده قیمت گذاری میکنه احتمالا قصدش دست انداختن و تمسخر حضار بوده!!!
ینی پرایدی که با 10 میلیون جمع میشه رو میفروشن 40 تومن باید گرون تر شه؛

زالو هم اینقدر میخورد تا الان ترکیده بود!
1398/8/5
در جواب اون دوستی میگه زالو باید بگم هههه چون اینا موجودات ناشناخته‌ای هستند که بویی از انسانیت نبرده و نخواهند برد