موضوعات داغ

خریداران قبل از انتقال سند به مراکز تعویض پلاک بروند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور اظهار داشت: متاسفانه برخی از خریداران و فروشندگان خودرو قبل از اینکه اصالت خودرو مشخص شود، اقدام به نقل و انتقال خودرو می کنند که ممکن است در زمان تعویض پلاک با مشکلاتی مواجه شوند. خریداران باید بدانند که فرد فروشنده ممکن است قصد فروش خودروی سرقتی را داشته باشد و ارکان اصلی خودرو مانند شاسی، موتور و ... را با خودروی سرقتی و اوراقی تعویض کرده باشد. این قبیل مشکلات فقط در مراکز تعویض پلاک قابل کشف بوده و در صورتی که قبل از مشخص شدن اصالت خودرو اقدام به نقل و انتقال خودرو کرده باشید متحمل خسارت شده و حتی ممکن است فرد با هویت جعلی اقدام به فروش خودرو کرده باشد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: از موارد دیگر عدم مراجعه به مراکز تعویض پلاک قبل از نقل و انتقال خودرو، خلافی آن می تواند باشد. فروشنده ممکن است در زمان فروش گواهی عدم خلافی جعلی را ارائه دهد و خریدار در زمان مراجعه به مراکز تعویض پلاک، متوجه خلافی زیاد خودرو شود.
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور در ادامه بیان داشت: مکان دارد خودرو به دلایل مختلفی مانند تخلفات امنیتی، شکایت شخصی یا اختلافات مالی توسط مراجع قضایی دستور توقیف برای آن صادر شده باشد و زمانی که خریدار برای تعویض پلاک مراجعه کند، به خودرو خدماتی ارائه نمی شود و خودرو توقیف می گردد.
سرهنگ محمدی در پایان تصریح کرد: در مراکز تعویض پلاک هویت فرد به صورت آنلاین در سامانه ثبت احوال استعلام می شود تا هویت فردی که خودرو را برای تعویض پلاک آورده یا وکالت فروش دارد، جعلی نباشد، بنابراین توصیه ما به خریدارن خودرو این است که حتما قبل از تسویه حساب مالی با فروشنده خودرو حتما به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/3
اساسا همینکار درست است من شخصا چه قبل ازتعویض گلاک چه بعدش به دفترخانه مراجعه نمیکنم ومرجع مطمن وقدورسند قانونی را همان پلیس راهور ا میدانم اصلا نیازی نیست به دفترخانه مراجعه بکنی برادرمان یکدستگاه خودرو خریداری کرده بود بامراجعه به دفترخانه وانتقال بصورت وکالتی تسویه حساب طرف راکرده بود این هم ازدنیا بی خبر چون فروشنده گفته بود مهلت واسه تعویض پلاک نمی‌گذارم هروقت خواستی برو تعویض کن برادرم چون ماشین خرید وفروش میکنه تا ماشینو مشتری گیربیاره بفروشه زمان برد تا اینکه پس از دوماه توی خیابون آگاهی بازداشتش می‌کنند تا بیاد ثابت کنه کلی در سرکشید خودرو سرقتی ازآب دراومد همه چیز جعلی هنوز که هنوزه بعداز گذشت ده ماه وضعیتش معلوم نیست فروشنده هم گویا ازکشور خارج شده من خودم همیشه ماشین میخرم مستقیم تعویض پلاک شسته روفته همونجا تسویه میکنم چه خریدارباشی چه فروشنده والسلام دفترخانه ها فقط پ ل مفت میخوان بگیرن همون تعویض پلاک با قانون جدید کفایت میکنه ونیازی به مراجعه به دفترخانه پس ازتعویض پلاک نیست بهترین روش این است که زمان خریده اتفاق فروشنده به مراگز تعویض پلاک مراجعه بکنید پس ازتعویض پلاک تسویه خداحافظ باخیال راحت خلافی صفر برای تسویه حساب عوارض ومالیات به دفاترپیش خوان مراجعه نمایید یااینکه بابت هرسال بدهی 60 هزارتومن کسرکنید یعنی آخرین برگه مفاصا حساب عوارض رانگاه کنید ببینید چندسال پرداخت نشده بعد بابت هرسال 60 هزارتومن کسرکنید کمترمبشه بیشترمیشه اگر فروشنده قبول نکرد به اتفاق بروید دفاتر خدمات پیشخوان تسویه اش رابگیرید تمومش کنید بره رده کارش