موضوعات داغ

نگاهی به شرایط و قیمت پژو 405 SLX در بازار، شیر تکامل یافته ایران خودرو + جدول قیمت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تقریبا همه فعالان و منتقدان حوزه خودرو، بر روی این گزینه اتفاق نظر دارند که صنعت خودرو کشور در دو دهه گذشته، نتوانسته مطابق استانداردهای جهانی رشد کند و اندک اندک مزیت‌های رقابتی خود را در مقایسه با دیگر کشورهای آسیایی از دست داده است. اعمال گاه و بی‌گاه تحریم‌های خودروسازی نیز موجب شده است تا این آهنگ رشد به شدت کاهش یابد و مصرف‌کنندگان ایرانی، آرزو سوار شدن بر خودرویی امروزی و مدرن را همواره در دل داشته باشند. خودروسازان بزرگ ایرانی نیز برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان و تمایل آنها به خرید خودروهای جدید، مجبور شدند تا به فرمول ساخت همیشگی خود بازگردند و با ارایه ترکیبی از خودروهای مختلف در قالب یک محصول جدید، این نیاز مشتریان را رفع نمایند. پژو 405 SLX نیز یکی از این ترکیب‌های چندگانه است که حاصل پیوند بدنه و شاسی پژو 405 و موتور پژو 206 است.

پژو 405 SLX

پژو 405 SLX

همان‌طور که می‌دانید، پژو 405 خودرویی متعلق به دهه هشتاد میلادی است و المان‌های مخصوص طراحی این دهه را با خود به همراه دارد. ستون‌های باریک، کاپوت کشیده و اتاق منظم، از ویژگی‌های این سدان فرانسوی هستند که مدت زمانی طولانی با تکیه بر سادگی و کاربردی بودن، توانست در بازار موفق ظاهر شود. قطعا انتقادات نسبت به ظاهر پژو 405 بسیار بالاست، اما وجود ستون‌های باریک و کاپوت قابل دید از سوی راننده، موجب می‌شود که این خودرو نسبت به انواع دیگر محصولات ایران خودرو، نظیر خانواده پژو 206 و خانواده سمند که ستون‌های پهنی دارند، بیشتر مناسب استفاده در مسیرهای درون شهری باشد. در پژو 405 SLX نسبت به نسخه قدیمی‌تر GLX، شاهد بروز تغییراتی هستیم که از آن جمله می‌توان به چراغ های جلو و عقب کریستالی ، جلوپنجره و آیینه های جانبی جدید، اضافه شدن قطعاتی نظیر مه شکن های زیر سپر جلو و اسپیلر عقب اشاره کرد.

موتور TU5

موتور TU5

در داخل کابین، تغییرات اندک‌تر هستند و تقریبا همان سبک و سیاق پژو 405 GLX را می‌توان دید، و تنها قفل دربها و دکمه صندوق پران نسبت به نسخه GLX متفاوت هستند. در زیر کاپوت، به جای موتور 1800 سی سی XU7 ، موتور 1600 سی سی مدرن‌تر و مشهور پژو به نام TU5 جا خوش کرده است که در سال‌های اخیر، تقریبا آن را بر روی تمام محصولات ایران خودرو دیده‌ایم. این پیشرانه نسبت به موتور قدیمی‌تر XU7‌ ، توان بیشتری تولید کرده و مصرف سوخت پایین‌تری نیز دارد، اما به واسطه بهره‌گیری از قالب‌های غیراصل و آلیاژ نامرغوب در ساخت آن، به خصوص در سالهای اخیر، از نظر کیفی به شدت افت کرده و پس از مدت کوتاهی، هزینه‌های قابل توجهی را بر روی دست مالک خواهد گذاشت. علاوه برآن، هزینه سرویس دوره‌ای موتور TU5 نسبت به موتور XU7 بسیار بیشتر است.

پژو 405 SLX

پژو 405 SLX

پژو 405 SLX حدودا از سال 90 به بازار خودرو کشور وارد شد و در مقایسه با برادر بزرگترش یعنی پژو 405 GLX ، به تعداد کمتری در بازار یافت می‌شود. علاوه برآن، هزینه‌های ناشی از صرفه جویی در مصرف سوخت نسبت به نسخه جی ال ایکس، در طولانی مدت با هزینه سرویس دوره‌ای و تعویض قطعات مختلف، جایگزین می‌شود. بنابراین از دید منطقی، پژو 405 SLX نسبت به نسخه GLX ، ارزش خرید بالاتری ندارد، اما اگر از ظاهر پژو‌های قدیمی خسته شده اید و یا برایتان آپشن‌هایی همچون مه شکن و چراغ‌های کریستالی اهمیت دارد، می‌توانید با خرید پژو 405 SLX به این موارد دست یابید. در جدول زیر، نگاهی به قیمت پژو 405 SLX در بازار آزاد انداخته‌ایم. اگر دوست دارید این مدل خودرو را خریداری کنید یا از حدود قیمت آن آگاهی یابید، پیشنهاد می‌کنیم این جدول را مشاهده نمایید:

(قیمت های درج شده کاملاً حدودی هستند و ممکن است شما با توجه به شرایط خودرو و بازار، رقم هایی بالاتر و یا پایین تر را پیدا کنید)
سال ساختکارکردرنگوضعیت بدنهقیمت
1398صفرکیلومترمشکیبدون رنگ80 میلیون تومان
139730,000 کیلومترسفیدبدون رنگ72 میلیون تومان
139650,000 کیلومترسفیدبدون رنگ66 میلیون تومان
1394100,000 کیلومترسفیدبدون رنگ62 میلیون تومان

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/6
حداقل عکس داشبورد جدیدش رو میزاشتید
Slx همه چیش بهتر از glx فقط موتورش گشتاورش کمه تو سربالای ها کم جون تره
1398/8/6
مگه کلت پوک باشه تو این شرایط این آشغال رو بخری
1398/8/8
واقعا اونا که میرن صفر این ماشین رو ۸۰ تومن میدن میخرن بیان با دلایل توضیح بدن چرا؟! بهتر نیس لااقل با این پول یه ماشین پنج شیش سال کارکرده با کیفیت و ظاهر امروزی تر بخرن؟
1398/8/9
کاش نسبت به glx شیشه های عقب برقی بود
1398/8/21
سلام .میشه بگید پژو ۴۰۵slxهم تولید اش متوقف میشه اگر اره هست چرا پیش فروش گذاشت تاریخ ۸ابان ۹۸