موضوعات داغ

چطورخودروی کارکرده را کارشناسی شده و با گارانتی بخریم؟

عکس مطلب اول
امروزه خرید خودرو به یک کار پرچالش بخصوص برای خریداران خودروی دست دوم تبدیل شده است، زیرا این کار ریسک بالایی دارد، اما قیمت پایین‌تر این خودروها بسیاری از افراد را به این کار ترغیب می‌کند. البته وجود برخی معایب جزئی در خودروهای کارکرده طبیعی است، اما گاهی اوقات دلالان یا فروشندگان خودرو از ارائه جزئیات کامل نواقص و معایب خودروی مورد معامله به منظور عدم تاثیر آن بر قیمت، خودداری می‌کنند و در نتیجه خریدار، خودروی معیوب را با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی، خریداری می‌کند.
کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو


بر اساس نظر متخصصان، افرادی که به دنبال خرید خودروی دست دوم و یا حتی صفر هستند لازم است برای اطمینان از سلامت خودرو خریداری شده به یک کارشناس متخصص در این حوزه مراجعه کنند. کارشناسی خودرو اقداماتی است که به منظور تعیین سلامت و ارزش واقعی خودرو انجام می‌گیرد و کارشناس خودرو کسی است که می‌تواند مشاور و راهنمای بسیار خوبی برای افراد در هنگام خرید خودرو باشد.
ضرورت کارشناسی خودرو
بسیاری از خودروهای موجود در بازار، بخصوص خودروهایی که بصورت آنلاین برای فروش قرار داده می‌شوند، معمولا دارای نقص فنی یا بدنه هستند که نه در آگهی به آنها اشاره می‌شود و نه خود فروشنده شما را از وجود آن مطلع می‌کند. عموما خریداران نیز اطلاعات لازم را در مورد خودرو ندارند و همین موضوع، خرید خودرو را به یک امر پرچالش برای آنان بدل کرده است. لذا کارشناسان توصیه می‌کنند که قبل از خرید خودرو، بخصوص خودروهای دست دوم (خودروهای کارکرده)، از کارشناسان مجرب استفاده شود. استفاده از تجارب یک کارشناس خودروی متخصص ، می‌تواند ریسک خرید برای خریدار را پایین بیاورد و انجام ندادن کارشناسی خودرو قطعا ضرر مالی زیادی را به خریدار تحمیل خواهد کرد.
کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو


کارشناسی خودروی دست دوم برای خریدار این امکان را فراهم می‌کند تا قبل از خرید، بصورت تخصصی از سلامت خودرو مطمئن شده و در نهایت از قیمت واقعی آن اطلاع پیدا کند. کارشناس خودرو با بررسی رنگ و بدنه خودرو، معاینه فنی و گیربکس، سیستم برقی و آپشن‌ها، تست دیاگ و تست رانندگی به صورت دیجیتال، شما را از معایب خودرو و ارزش واقعی آن مطلع می‌کند.
30 درصد از خودروهای دست دوم موجود در بازار، حداقل یک گلگیر رنگ شده دارند و 21 درصد هم دارای حداقل یک در رنگ‌شده هستند. برای مثال پژو ۲۰۷ سال ۱۳۹۶ با داشتن دو لکه رنگ بر روی گلگیر و درب، کاهش قیمتی برابر با 6 میلیون تومان خواهد داشت. اگر همین دو بخش تعویض شده باشند، 9 میلیون از قیمت خودرو کم می‌شود.

هزینه کارشناسی خودرو
هزینه کارشناسی خودرو نیز بسته به مدل خودرو و نوع کارشناسی خودروی انتخاب شده متغیر خواهد بود. هزینه کارشناسی خودرو ثابت و بر اساس نرخ مصوب می‌باشد. معمولا این هزینه توسط فردی که درخواست کارشناسی خودرو را داشته، پرداخت می‌شود اما در صورت توافق می‌توان هزینه را بین فروشنده و خریدار تقسیم کرد.
کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو


مراحل کارشناسی خودرو
کارشناسی خودرو شامل چند بخش می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.
• کارشناسی رنگ و بدنه خودرو
خودروها در کارخانه با استفاده از رنگ‌های با کیفیت رنگ می‌شوند. اما ممکن است در اثر تصادف یا اتفاقات دیگری رنگ بدنه خودرو از بین برود و در نتیجه صاحب آن برای رنگ مجدد به صافکاری مراجعه کند. اما همین موضوع بر روی قیمت خودرو اثر می‌گذارد و باعث افت قیمت آن می‌شود. تشخیص رنگ واقعی خودرو و اینکه آیا رنگ‌خوردگی دارد یا نه، از جمله مهارت‌های یک کارشناس خودرو است.
کارشناس خودروی مجرب می‌تواند در یک نگاه به رنگ واقعی خودرو و سلامت بدنه که از چشم شما پنهان مانده، پی ببرد و شما را از آسیب‌های وارده مطلع کند. حتی ممکن است بخشی از بدنه خودرو به علت آسیب دیدگی تعویض و یا تعمیر شده باشد. کارشناس با بررسی صدمات احتمالی وارده به شاسی، لاستیک و گلگیرها شما را از اصل بودن این قطعات مطمئن می‌سازد.
کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو


• کارشناسی فنی خودرو
یکی دیگر از مهارت‌های کارشناس خودرو بررسی خودرو از نظر فنی، موتور، گیربکس و جلوبندی است. این بخش را می‌توان مهم‌ترین مرحله از بررسی خودرو دانست چرا که کارکرد خودرو را از لحاظ مسائل فنی مورد بررسی قرار می‌دهد.

• کارشناسی آپشن‌ها و تجهیزات جانبی خودرو
این بخش به ویژه برای خودروهای لوکس و گران قیمت از اهمیت مضاعفی برخوردار است. کارشناس خودرو بخش‌هایی از جمله سیستم سرمایشی و گرمایشی، انواع سنسورها، گرمکن و سردکن صندلی‌ها و سانروف را بررسی می‌کند. کامل بودن آپشن‌ها نیز در تعیین قیمت خودرو بسیار نقش دارند.
• تست رانندگی خودرو
تست رانندگی خودرو نیز یکی از مراحل مهم در تعیین سلامت آن است. در این مرحله کارشناس به بررسی نحوه عملکرد ترمز، کلاج، گاز و استارت در حین رانندگی می‌پردازد و در صورت مشاهده هر نقصی آن را در گزارش ارائه می‌دهد.
• تعیین قیمت واقعی خودرو
هدف از انجام تمام مراحل قبلی، تعیین قیمت واقعی خودرو بود و در این مرحله کارشناس با در نظر گرفتن اشکالات و نواقص موجود، مدل خودرو، نوع خودرو، میزان کارکرد، بیمه، تمیزی و سال تولید قیمت واقعی خودرو را تخمین می‌زند.
• ارائه گزارش کارشناسی خودرو
این بخش آخرین قسمت از کار کارشناسی خودرو است. در این بخش گزارش مفصلی از نتایج بررسی خودرو را ارائه می‌شود. خریدار می‌تواند بر اساس این گزارش تصمیم نهایی خود را برای خرید بگیرد.
گفتنی است، چندی پیش در نشست خبری شیپور، رضا اربابیان خبر از شروع فعالیت کارشناسان خودرو شیپور در تهران داد. این مجموعه با ارائه خدمات کارشناسی برای ارتقای امنیت خرید خودرو به یکی از تخصصی‌ترین پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو تبدیل شده است.
در این پلتفرم کاربران می‌توانند تمام خدمات کارشناسی را برای هر مدل خودرویی دریافت کنند.
یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای کارشناسی خودرو، زمان حضور کارشناس خودرو است. کاربران شیپور می‌توانند ظرف مدت 45 دقیقه به صورت حضوری از خدمات کارشناسی خودرو این پلتفرم بهره‌مند شوند.
یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز آگهی‌های کارشناسی شده در شیپور را می‌توان درج یک نشان در کنار آگهی برشمرد که همین نکته آن را نسبت به سایر آگهی‌ها متمایز می‌کند. شیپور همچنین با استعلام قیمت از مراجع ذی صلاح و نیز الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌تواند بازه قیمتی خودرو را به نمایش بگذارد.
خرید و فروش و قیمت خودروی کارشناسی شده: https://www.sheypoor.com/
همچنین کارشناسی خودرو در محل بر اساس انتخاب درخواست دهنده (فروشنده یا خریدار)، یکی دیگر از مزایای استفاده از این خدمات در شیپر است. بدین صورت که کارشناس فنی نزد کسانی که قصد خرید یا فروش خودرو را دارند رفته و خودروی مدنظر را از لحاظ فنی، رنگ بدنه و سایر مراحل ذکر شده بررسی می‌کنند. سپس زیر آگهی شیپور نتیجه کارشناسی بدنه، وضعیت فنی، لاستیک‌ها و کارشناسی قیمت و... درج می‌شود.
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد