موضوعات داغ

تویوتا رِیز، نسخه ای ریزتر از تویوتا راوفور؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ماه آینده شرکت خودروسازی تویوتا برنامه ریزی کرده تا یک خودروی کاملا جدید معرفی کند، اما این خودرو قبل از اینکه به زمان معرفی خود برسد، تصاویر آن منتشر شده و حالا می دانیم که شرکت خودروسازی تویوتا خود را برای معرفی یک خودروی کراس اوور جدید آماده می کند که در ظاهر خود شباهت زیادی به شاسی بلند "تویوتا راوفور" نسل جدید خواهد داشت.
همانطور که در تصاویر دیده می شود، محصول جدید تویوتا با نام "رِیز" یا به انگلیسی تحت عنوان "Raize" معرفی خواهد شد که یک کراس اوور شیک و اتوکشیده را نشان می دهد و در نگاه اول شباهت زیادی به خودروی شاسی بلند تویوتا راوفور خواهد داشت که دلیل اصلی آن را می توانیم جلوپنجره ذوزنقه ای شکل، چراغ های گردی شکل اطراف سپر، چراغ های پیشانی کشیده و فرم خاص بدنه آن بدانیم که باعث می شود خودروی شاسی بلند نام آشنای "تویوتا راوفور" را برای لحظاتی در ذهنمان تصور کنیم. هرچند یکی از تصاویر منتشر شده نشان می دهد که شرکت خودروسازی تویوتا علاوه بر 3 نسخه استاندارد مختلف با جزییات طراحی اختصاصی، سه مدل ویرایش شده از این اتومبیل را هم برای مشتریان خود در نظر گرفته است که همگی آنان تقویت های شرکتی تویوتا به شمار می آیند.

تویوتا رِیز

تویوتا رِیز


باتوجه به ادعای منابع خبری، این خودروی کراس اوور براساس پلتفرم نسل جدید TNGA این شرکت توسعه پیدا کرده و دارای ابعادی به طول 3995 میلی متر، عرض 1620 میلی متر، ارتفاع 1695 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2525 میلی متری خواهد بود که باعث می شود آن را یک خودروی کراس اوور کامپکت بدانیم. با این حال با حفظ موقعیت صندلی های اتومبیل، می توان به حجم 369 لیتری قسمت بار رسید.
علارغم اندازه کوچک تویوتا رِیز، این خودروی کراس اوور مجموعه بزرگی از سیستم های ایمنی صنعت خودروسازی را در خود جای داده است تا با یکی از ایمن ترین خودروهای کراس اوور کامپکت بازار طرف باشیم. در این خصوص شرکت خودروسازی تویوتا به سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز خودکار، سیستم هشدار نقاط کور و همچنین فناوری تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی به عنوان تجهیزات استاندارد این خودرو اشاره کرده است و به صورت سفارشی هم می توان سیستم هشدار خروج از جاده و نگهداری اتومبیل بین خطوط، سیستم هشدار ترافیک عقب و همچنین دوربین دید عقب را برای این خودرو سفارش داد.
طبق گفته ها، نیروی مورد نیاز این خودرو توسط یک موتور سه سیلندر 1 لیتری توربوشارژر تامین خواهد شد که به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT مجهز شده و می تواند خروجی قدرت 98 اسب بخاری در کنار گشتاور 140 نیوتن متری داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد