موضوعات داغ

ماشین هایی که بیشترین و کمترین استهلاک را بعد از گذشت پنج سال دارند

عکس مطلب اول
خرید اتومبیل را می توان یکی از بزرگ ترین هزینه های صرف شده توسط یک نفر در طول زندگی اش دانست و از طرفی دیگر یک سرمایه گذاری طولانی مدت به شمار می آید که اگر بدون مشکل با آن سر کند، می تواند بعد از گذشت چند سال اتومبیل خود را فروخته و خودروی جدیدی خریداری کند، ولی در این بین یک موضوع مهم وجود دارد و آن هم استهلاک در کنار ریزش قیمت بعد از گذشت چند سال خواهد بود که می تواند صاحبان وسایل نقلیه مختلف را به دردسر بیاندازد. حال امروز در خودروبانک سعی داریم مروری بر مطالعه اخیر وبسایت خرید و فروش اینترنتی خودرو یعنی "iSeeCars" بیاندازیم که مطالعه خود را بر روی بیش از 7.7 میلیون وسیله نقلیه مختلف انجام داده است تا ببیند کدام خودروهای موجود در بازار بعد از گذشت 5 سال کمترین و یا بیشترین استهلاک را خواهند داشت.
باتوجه به لیست زیر، می توان گفت که خودروهای پیکاپ و شاسی بلند دارای کمترین استهلاک و از دست دادن ارزش خود بعد از گذشت 5 سال استفاده توسط صاحبانشان هستند که در صدر جدول دو نسخه مختلف از خودروی آفرودی "جیپ رانگلر" در نسخه آنلیمیتد و استاندارد دیده می شود که به ترتیب حدود 30 درصد و 31.5 درصد برای 5 سال استفاده استهلاک خواهند داشت و بعد از آن می توانیم شاهد محصولات شاسی بلند و پیکاپ تویوتا باشیم که جایگاه سوم تا پنجم این لیست را به خود اختصاص داده اند.

ماشین هایی که کمترین استهلاک را بعد از گذشت پنج سال دارند

ماشین هایی که کمترین استهلاک را بعد از گذشت پنج سال دارند


در مقابل بیشترین میزان استهلاک را خواهیم داشت که باتوجه به جدول ارائه شده توسط "iSeeCars" مربوط به خودروی لوکس مازراتی کوارتوپرته می شود که نزدیک به 72.2 درصد استهلاک را به خود اختصاص داده است و بعد از آن هم خودروی لوکس "بی ام و سری 7" با یک اختلاف بسیار کمی دیده می شود. نسل اول نیسان لیف به عنوان اولین خودروهای الکتریکی تولید انبوه در بازارهای جهانی هم جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است که دلیل اصلی آن می تواند کاهش عمر باتری ها بعد از گذشت چندسال استفاده باشد که در استهلاک و ریزش قیمت آن بعد از گذشت 5 سال تاثیر بسزایی گذاشته است.

ماشین هایی که بیشترین استهلاک را بعد از گذشت پنج سال دارند

ماشین هایی که بیشترین استهلاک را بعد از گذشت پنج سال دارند

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/11
وقتی بجای انگلیسی همش عربی تو کله بچه ها کردن همین میشه دیگه.
دوست عزیز کلمه depreciation یعنی افت قیمت دست دوم. با کلمات دیگه ای هم مثل residual value یا resale value هم عنوان میشه.

در واقع داره درصد افت قیمت ماشین را بعد از گذشت ۵ سال عنوان میکنه.

خواهشن یه مقدار بیشتر دقت کنید و کار را به اهل فن و افراد با سواد بسپارید.