موضوعات داغ

با نسل بعدی خودروهای فرمول یک آشنا شوید؛ مقررات 2021 !

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
فرمول یک بالاخره آئین نامه فنی، ورزشی و مالی سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد. چیس کوری مدیر عامل فرمول یک، راس براون مدیر ارشد اجرایی فرمول یک و نیکولاس تومبازیس رئیس بخش فنی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی همراه با جین تت رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی این قوانین جدید را اعلام کردند.
تت گفته این مقررات جدید تغییر مهمی در نحوه اداره مسابقات فرمول یک خواهند داشت. او در ادامه گفته است:
برای اولین بار، ما تمام جوانب فنی، ورزشی و مالی را یکجا بررسی کرده‌ایم. مقررات ۲۰۲۱ حاصل تلاش مشترک ما بوده و به نظرم ما با این کار به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده‌ایم.

نسل بعدی خودروهای فرمول یک

نسل بعدی خودروهای فرمول یک

قوانین فنی جدید منجر به ساخت خودروهای خیلی پیشرفته می‌شود که کار با آن‌ها برای رانندگان راحت‌تر است. بال جلوی دینامیک، بال عقب عریض‌تر و تایرهای جدید باعث می‌شوند خودروها لغزنده‌تر شده و زیباتر به نظر بیایند.
طبق گفته فرمول یک، خودروهای جدید بال‌های ساده و دینامیکی دارند و از اثر زمین برای ایجاد داون فورس استفاده می‌کنند که باعث کاهش هوای کثیف و مسابقه نزدیک‌تر می‌شود. البته فعلا به نظر می‌آید این خودروها مثل گذشته از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ V6 استفاده کنند.
مقررات مالی جدید تیم‌ها را مجبور می‌کند بیشتر از ۱۷۵ میلیون دلار برای یک خودرو هزینه نکنند. البته این شامل مخارج راننده و دیگر هزینه‌ها نمی‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد