موضوعات داغ

چه تعداد خودرو با چه برندهایی در گمرک هنوز وجود دارد؟ + آمار

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: تعداد 1048 خودرویی که دستور ترخیص آنها صادر شده، مواردی بوده است که پروانه شده اند و بر اساس مقررات گمرک باید این خودروها ترخیص می شدند. نکته جالب ترخیص این خودرو این است که 1000 دستگاه خودرو متعلق به یک شرکت واردکننده و 48 دستگاه نیز متعلق به 4 عدد کارت بازرگانی است. با ترخیص این خودروها موضوع اصلی که حل مشکلات مردم بود همچنان به قوت خود باقی است و تنها مشکلات طیف خاص برطرف شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، وی در ادامه درباره خودروهای حبس شده در گمرک گفت: در حال حاضر خودروهایی از شرکت های بورگوارد، رنو، رامک خودرو و ستاره ایران در گمرک هستند و این واردکنندگان به مردم تعهد دارند. این خودروها هیچ تفاوتی با 1048 دستگاه خودرو ترخیص شده ندارند و فقط یک مرحله عقب تر هستند. همچنین باید گفت تقریبا 3 هزار دستگاه خودرو دیگر درگمرک وجود دارد که اگر بخواهیم به آمار تفکیک شده تقریبی آنها اشاره کنیم، تعداد 800 دستگاه متعلق به رامک خودرو، 600 دستگاه از برند رنو، 150 دستگاه بورگوارد و 200 دستگاه از ستاره ایران در گمرک هستند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان بیان داشت: شرکت های واردکننده به شدت در حال پیگیری خودروهای خود برای ترخیص هستند، اما متاسفانه هیچ پاسخی به آنها داده نمی شود. تنها دلیل ترخیص 1048 دستگاه خودرو نیز یک مرحله جلوتر بودن در مسائل گمرکی بوده است. اگر این 3 هزار خودروی باقی مانده در گمرک ترخیص شوند، ظرف مدت یکماه این خودروها به دست مردم خواهد رسید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/17
خودرو های ولوو لکسوس و تویوتا مانده در گمرک چند تا است خودرو های بالای 2500 چند عدد و از چه برند هایی هستند
1398/8/22
درماشینهای دپوشده درگمرگ تویوتای پریوس هیبریدی هست