موضوعات داغ

گروه پژوسیتروئن از سرمایه‌گذاری مشترک با چانگان موتورز چین کناره‌گیری کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
گروه پژوسیتروئن و شرکت چانگان موتورز به سرمایه‌گذاری مشترک با یکدیگر در چین که هدف آن تولید و فروش مدل‌های برند DS بود پایان دادند.
طبق گفته سخنگوی PSA این خودروساز فرانسوی همچنان به تولید و فروش خودروهای دی اس در چین ادامه می‌دهد اما دیگر با چانگان همکاری نخواهد داشت. آن‌ها قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک دیگری با دانگ‌فنگ موتور در بزرگترین بازار خودرو دارند. این خودروساز در بیانیه‌ای درباره کناره‌گیری از سرمایه‌گذاری مشترک با چانگان اعلام کرد:
ما از چانگان برای حمایتی که طی ۸ سال گذشته از ما داشت سپاس‌گزاریم و تایید می‌کنیم خودروهای برند DS همچنان در چین تولید و فروخته خواهند شد. برند DS رویکرد استراتژیک جدیدی برای توسعه کسب و کار ما در این بازار مهم پیش خواهد گرفت. گروه پژوسیتروئن کاملا نسبت به بازار چین متعهد خواهد ماند.
در همین حین یک خبرگزاری چینی گزارش داده چانگان قصد داشته سهم خودش از این سرمایه‌گذاری را به فروش برساند که طی ۶ سال گذشته خسارتی ۷۰۰ میلیون دلاری به آن‌ها وارد کرده است.
فروش خودروهای ساخت PSA در چین از ۷۰۰ هزار واحد در سال ۲۰۱۴ به ۹۴ هزار واحد در ۹ ماه ابتدایی ۲۰۱۹ کاهش داشته است. نکته مهم‌تر اینکه در سه ماهه سوم امسال فقط ۳۱۱ خودروی برند دی اس در چین و جنوب شرقی آسیا به فروش رسیده است.
در سال ۲۰۱۷ کمک هزینه ۵۶۰ میلیون دلاری به سرمایه‌گذاری مشترک گروه پژوسیتروئن و چانگان داده شد تا این دو شرکت بتوانند از کارخانه چونگ‌کینگ که پتانسیل تولید ۲۰۰ هزار واحد در سال را دارد به صورت کامل بهره ببرند. اما این کارخانه طی چند سال گذشته فقط ۲۰ هزار واحد خودرو تولید کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد