موضوعات داغ

افزایش قیمت بیمه شخص ثالث با راننده محور شدن آن

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اسماعیل فلاح کارشناس حوزه بیمه درباره راننده محور شدن بیمه شخص ثالث اظهار داشت: راننده محور شدن بیمه شخص ثالث را از اروپایی ها الگو گرفته ایم. در حال حاضر بیمه های شخص ثالثی که فروخته می شود تنها بر اساس نوع خودرو بوده و توجهی به راننده، شخصیت، سوابق تحصیلی، علمی و کاری او نمی شود. حال اگر بخواهیم بر اساس راننده نرخ بیمه نامه را مشخص کنیم، طبیعتا در تعیین نرخ تاثیر گذار خواهد بود. لازم به ذکر است در کشورهای اروپایی 50 آیتم برای مشخص کردن حق بیمه وجود دارد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، وی ادامه داد: اگر بخواهیم به سمت راننده محور شدن بیمه شخص ثالث حرکت کنیم، خواه ناخواه حق بیمه ها افزایش خواهد یافت، مگر اینکه یک مدل بومی پیاده کنیم که در این صورت شرایط فرق می کند. زمانی که در مورد سن، تحصیلات، خانه دار بودن، میزان مسافرت ها و موارد متعدد دیگر صحبت می کنیم، قطعا در نرخ بیمه تاثیر خواهد گذاشت.
این کارشناس بیمه در پایان بیان داشت: حدود یک سال و نیم تا 2 سال است که در کشور موضوع راننده محور شدن بیمه شخص ثالث مطرح است و درباره آن صحبت های زیادی شده است. اگر افزایش حق بیمه اتفاق بیفتد، ریزش بیمه گذار را شاهد خواهیم بود و مردم ضرر خواهند کرد. بهتر است قبل از انجام این کار، راننده محور شدن روی بیمه بدنه انجام شود.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/18
مشخص هست تنها فکر ، چاپیدنه بیشتر مردم هست
1398/8/18
لازم نیست به بهانه راننده محور بودن مثل هميشه فقط بیمه گرون بشه
تا این شرکت های کلاهبردار بیمه بیشتر منتفع بشن
سالی چند بار يه چيز بايد گرون بشه؟
مگه حقوق مردم از ده سال پیش تا الان ده برابر شده که بیمه ماشین ده برابر شده؟
قبل اینکه دیه يه آدم مرده گرون بشه تا فرصتی برای چپاول بیشتر بیمه گذاران متقلب باشه، باید حقوق زنده ها هم بهمون نسبت بیشتر شده باشه وگرنه اجحاف در حق مردم به شیوه های متنوع است
1398/8/18
این طرح را از اروپایی ها کپی کردیم. (دروغ شاخدار قرن) خخخخخخخخخ
1398/8/19
جالبه تو این مملکت کلفتی نان و باریکیه کارا دست گرفتند و خودشونا زرنگ حساب میکنند.چطور شما که دم از مسلمانی میزنید هر جا به نفع دولت و جیبهاتونه از همه جا مایه میگذارید ولی هر جا حق مردمه اسلام و قران کشک.مگه همین اسلام ظاهری نمیگه دیه ی نفس مسلمان صد شتره چرا تو این خراب شده صد شتر مرغ هم نیست و دیه جوابگوی عمل جراحی و تجهیزات همان عضو آسیب دیده را نمیده و تو عربستان دیه دو میلیارد تومانه پولشونم ارزش داره میگیدم بابی و وهابیند.شما که مسلمانید چرا از اروپایی ها غرامت گرفتن را یاد نمیگیرید که اگر شخصی تو حادثه آسیب دید به تناسب شغل و درامدش تا آخر عمرش همراهی و بهش غرامت میدند.هر چی سر مردم کلاه بگذارید و حق الناس کنید بالاخره ی جا پاشا میخورید چیه این مملکت مثل کشورهای دیگه و مثل ادمه که بیمه اش باشه فقط شما کلاشها دنبال منافع خودتون و چاپیدن مردم هستید ولی مگه چقدر زنده هستید فوقش.بدهکار مردمید
1398/8/20
قابل توجه دوستانی که می گن فقط به فکر چاپیدن هستن! اگر کسی مثل گاو رانندگی نکنه دوشیده هم نمی شه! شما دیگه مثل گاو رانندگی کردن مردم رو گردن مسئولین ننداز! کسی که مثل خر رم کرده تو خیابون رانندگی می کنه همون تا ته دوشیده بشه خیلی بهتره! شاید یه درس عبرتی بشه براش!
1398/8/22
خودت فهمیدی چی گفتی اصلا