موضوعات داغ

درگ غیرمنتظره مرسدس G63 با آئودی RS3 و لئون کوپرا R + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
حضور سه خودرو با گیربکس اتوماتیک و حالت رانندگی تمام چرخ محرک در یک مسابقه درگ شاید منصفانه به نظر بیاید، اما یکی از آن‌ها با دوتای دیگر خیلی تفاوت دارد. منظور ما مرسدس بنز G63 است که علاوه بر اینکه لانچ کنترل ندارد، وزنش هم خیلی زیاد است. وزن این آفرودر افسانه‌ای در سایت مرسدس ۲۶۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.
وزن زیاد این مدل کاملا روی عملکرد آن تاثیر دارد، چیزی که مت واتسون حین درگ این مدل با خودروهای پرفورمنس گروه فولکس واگن یعنی آئودی RS3 و لئون کوپرا R متوجه شد. آئودی RS3 از موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو با ۴۰۰ اسب بخار و ۴۸۰ نیوتن متر بهره می‌برد، در حالی که موتور ۲ لیتری توربوی سئات لئون کوپرا R توان ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر تولید می‌کند.
اگرچه مرسدس G63 با توان ۵۸۵ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر شروع خوبی داشت، اما وزن زیادش باعث شد پس از آئودی در جایگاه دوم قرار بگیرد. آئودی RS3 درگ ۴۰۰ متری از حالت ایستا را در ۱۲.۷ ثانیه به پایان رساند و پس از آن G63 فقط با اختلاف یک دهم ثانیه دوم شد. در جایگاه سوم هم سئات لئون کوپرا قرار گرفت که این مسافت را در ۱۳.۱ ثانیه طی کرد.
سپس خودروها با فعال کردن حالت رانندگی آرام یک درگ در حال حرکت را از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت شروع کردند جایی که آئودی با نمایش قدرت موتور پنج سیلندر و وزن کمتر خودش نسبت به شاسی بلند مرسدس درخشید. لئون کوپرا که قدرت کمتری از دو خودروی دیگر داشت با وجود بهره بردن از تیونینگ ABT نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشد.
این تست دوباره با قرار دادن خودروها در دنده ۳ و با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت تکرار شد اما نتیجه مثل قبل بود. آئودی RS3 و ای‌ام‌جی G63 در ابتدا رقابت نزدیکی داشتند، اما RS3 در نهایت پیروز میدان شد.
تست ترمز این مدل‌ها در سرعت ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت هم نتایج آشکاری داشت، جایی که مرسدس به دلیل وزن زیادش عملکرد بدتری نسبت به دو مدل دیگر داشت. البته عملکرد مرسدس بنز خیلی بدتر از سئات لئون کوپرا نبود، اما در نهایت آئودی با نتیجه ۴-۰ برنده این درگ شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد