موضوعات داغ

اسپارک Owl سریع ترین خودروی دنیا با ۱۹۸۵ اسب بخار رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از سال‌ها انتشار تصاویر و اخبار مختلف، بالاخره از اسپارک Owl رونمایی شد. این ابرخودروی الکتریکی ژاپنی ادعا می‌کند سریع‌ترین خودروی دنیاست چون سرعت آن طی ۱.۷ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این سرعت به لطف چهار موتور الکتریکی که روی هم توان ۱۹۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰۰ نیوتن متر تولید می‌کنند قابل دستیابی است.
اسپارک مدعی مشخصات رکوردشکنی برای Owl شده است. سرعت نهایی این ابرخودرو ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است و سرعت آن طی ۱۰.۵ ثانیه از صفر به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این مدل از باتری لیتیوم یونی ۶۴ کیلووات بر ساعت بهره می‌برد که با هر بار شارژ‌ می‌تواند مسافت ۴۵۰ کیلومتری را طی کند. اسپارک گفته یک باتری بزرگتر در‌ آینده برای این مدل عرضه خواهد شد.
اسپارک قصد داشته نمای خارجی Owl ظاهری زنانه داشته باشد. بدنه این خودرو دارای چین‌های کشیده و منحنی‌های هموار است. تمام پنل‌ها به جز چارچوب فولادی روی سقف از پلاستیک تقویت شده با فیبرکربن ساخته شده‌اند. ارتفاع این ابرخودرو دقیقا ۱ متر است. زیر بدنه یک شاسی یکپارچه قرار گرفته که وزن آن ۱۲۰ کیلوگرم است.

اسپارک Owl

اسپارک Owl

اسپارک Owl از سیستم تعلیق دوجناقی در هر دو طرف استفاده می‌کند. کمک فنرهای هیدرولیک سه حالت دارند که ارتفاع بین ۸۰ میلیمتر تا ۱۶۰ میلیمتر از سطح زمین را ارائه می‌کنند. دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی با کالیپر ۱۰ پیستون در جلو و با کالیپر ۴ پیستون در عقب سیستم ترمز این ابرخودرو را تشکیل می‌دهند.
اسپارک تصویر واضحی از نمای داخلی Owl منتشر نکرده است. در داخل شاهد چهار نمایشگر هستیم که دوتای آن‌ها به عنوان صفحه نمایش دوربین‌های عقب عمل می‌کنند.
اسپارک فقط ۵۰ مدل از Owl را با قیمت ۳.۲ میلیون دلار تولید خواهد کرد. این شرکت قصد دارد عرضه این مدل‌ها را از سه ماهه دوم ۲۰۲۰ آغاز کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد