موضوعات داغ

هزینه پارک کردن خودرو در گران‌ترین شهرها ۳۷ دلار برای ۲ ساعت است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید اعلام جنگ شهرها نسبت به ماشین‌ها برای نجات ما از دست خودمان باشد. در شهر نیویورک، ورود به منهتن از طریق پل یا تونل هزینه ۱۵ دلاری در پی دارد که یکی از گران‌ترین نرخ‌ها در آمریکاست. نکته دیگر پارک کردن خودرو است که فقط برای دو ساعت آن باید مبلغ ۳۷ دلار پرداخت کرد. گران‌ترین شهر بعدی در این زمینه شیکاگو است که هزینه پارک دو ساعته در آن ۲۱ دلار است.
پارکوپدیا که پلتفرمی برای پیدا کردن جای پارک است هزینه پارک کردن خودرو در شهرهای مختلف آمریکای شمالی را در شرایط مختلف سنجیده است: دو ساعت داخل خیابان و خارج خیابان، روزانه و ماهانه. نام نیویورک در تمام زمینه‌ها به عنوان گران‌ترین شهر دیده می‌شود. البته این شاید برای اهالی نیویورک خیلی مهم نباشد چون فقط ۴۵٪ آن‌ها صاحب خودرو هستند.
هزینه پارک کردن ماهانه خودرو در گران‌ترین شهرها بیشتر از ۲۰۰ دلار است، اما در مورد نیویورک این مبلغ برابر ۶۵۵ دلار است که همین باعث می‌شود بسیاری از ساکنان این شهر خودرو نداشته باشند. بوستون با اختلاف زیاد و هزینه ۳۳۷ دلار در رتبه دوم و جرسی و سن‌فرانسیسکو با هزینه ۳۰۰ دلار در رتبه سوم و چهارم قرار دارند.
البته اگر بتوانید در خیابان‌های نیویورک جایی برای پارک کردن خودرو پیدا کنید هزینه آن طی ۲ ساعت فقط ۸ دلار است، که این نکته هزینه پارکینگ خارج خیابان را ۴.۵ برابر پارکینگ داخل خیابان می‌کند. پارک کردن خودرو داخل خیابان‌های دنور بیشترین صرفه‌جویی را نسبت به پارکینگ خارج خیابان دارد؛ هزینه پارکینگ خارج خیابان در این شهر ۶.۵ برابر هزینه پارکینگ داخل خیابان است.
طبق گزارشی که پارکوپدیا سال ۲۰۱۷ منتشر کرده بود این هزینه‌ها در تمام شهرهای آمریکا کاملا افزایش پیدا کرده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد