موضوعات داغ

بدترین شهرهای جهان برای رانندگی، و جای خالی تهران!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
آلودگی هوا، ترافیک پرحجم، زیرساخت‌های بد، رانندگی در جاده یا خیابان، و بسیاری از شرایط دیگر، عواملی هستند که یک شهر را برای رانندگی، خوب یا بد جلوه می‌دهند. میلیون‌ها اروپایی،‌ به طور معمول زمانی زیاد را در ترافیک سپری می‌کنند و از هدر رفتن زمان خود، شاکی هستند. به همین دلیل یکی از فروشندگان قطعات یدکی در اروپا، یعنی شرکت Mister Auto، تصمیم گرفت تا در مورد بهترین و بدترین شهرهای جهان برای رانندگی، تحقیق گرفت. اگرچه نتایج تکان دهنده نیستند، اما در بین لیست بدترین شهرها، مواردی شوکه کننده به چشم می‌خورد.
در این تحقیق، داده‌های جمع‌آوری شده، به سه دسته زیرساخت‌های شهری، ایمنی و هزینه‌ها تقسیم شده و در مورد صدها شهر، این داده‌ها جمع‌آوری شد. این سه دسته، فاکتورهایی کوچک‌تر مانند سرانه خودرو، حجم ترافیک، کیفیت راه‌ها و جاده‌ها، رفتارهای خشونت آمیز دیگر رانندگان، قیمت سوخت، مالیات سالانه و چند مورد دیگر را شامل می‌شوند.
هر فردی که در کالگری، واقع در کانادا زندگی می‌کند، جز خوشبخت‌ترین افراد روی زمین است، چرا که در بهترین شهر جهان برای رانندگی زندگی می‌کند. پس از آن، دبی، اتاوا و برن در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سایر رتبه‌ها نیز در اختیار ال‌پاسو، ونکوور، گوتنبرگ، دوسلدورف، بازل و دورتموند است. در سوی دیگر، رانندگان بمبئی، بدشانس‌ترین رانندگان جهان هستند، چرا که در بهترین شهر جهان برای رانندگی زندگی می‌کنند. اولان‌باتور، پایتخت مغولستان در رتبه دوم قرار دارد و رتبه سوم در اختیار کلکته هند است. در تصویر زیر، بدترین شهرها و بهترین شهرها برای رانندگی آورده شدند. جالب آن‌که جای تهران و دیگر شهرهای ایران، در این لیست خالی است، که شاید دلیل آن، عدم دسترسی به اطلاعات توسط شرکت اروپایی باشد.
بهترین و بدترین شهرهای جهان برای رانندگی

بهترین و بدترین شهرهای جهان برای رانندگی

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد