موضوعات داغ

پیش نمایش نسل جدید هیوندای توسان در لس آنجلس، بزرگ و جسورانه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در حالی‌که انتظار می‌رفت تویوتا تنها بازیگر بازار کراس‌اوورهای هیبریدی باشد، خودروسازان جسور کره‌ای با ارایه مدل‌های مفهومی در نمایشگاه‌های مختلف، جسارت خود را برای رقابت نزدیک با ژاپنی‌ها، بار دیگر به اثبات رسانده‌اند. غرفه هیوندای در نمایشگاه خودرو لس آنجلس، به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. جایی‌که علاوه بر ارایه هیوندای ایونیک بروزشده، مدل مفهومی هیوندای Vision T نیز به نمایش درآمد، مدلی که قرار است در آینده نزدیک، تبدیل به نسل جدید هیوندای توسان شود.
نسل آتی هیوندای توسان، خودرویی پلاگین هیبریدی خواهد بود، اما هنوز قدرت نهایی و دامنه برد آن، به طور دقیق مشخص نیست. همانند هیوندای سوناتا هیبرید، از یک موتور دولیتری تنفس طبیعی با قدرت 150 اسب بخار استفاده خواهد شد، که مجموع توان خودرو در نهایت فعالیت همراه با موتور الکتریکی، به 200 اسب بخار خواهد رسید. اگر همین مشخصات بر روی نسل آتی هیوندای توسان اعمال شود، محدوده برد در حالت تمام الکتریکی، حدود 50 مایل خواهد بود، و مصرف سوخت ترکیبی، به 4.7 لیتر در هر صدکیلومتر بالغ خواهد شد.
نسل جدید هیوندای توسان

نسل جدید هیوندای توسان

در محصولات هیوندای، معمولا تفاوت چندانی میان مدل مفهومی و مدل نهایی تولیدی، دیده نمی‌شود. از همین رو، انتظار می‌رود نسل آتی هیوندای توسان، بسیار شبیه به مدل مفهومی هیوندای Vision T باشد. البته انتظار نمی‌رود فرم کوپه مانند هیوندای Vision T، در توسان نسل جدید نیز دیده شود، و قطعا آینه‌های بغل به این کراس‌اوور افزوده خواهند شد. استفاده از این خطوط طراحی نوآورانه، موجب خواهد شد بسیاری دیگر از مدل‌های هیوندای، در مقایسه با توسان، قدیمی و از مد افتاده به نظر برسند.
علاوه بر تغییر اساسی طراحی، نسل آتی هیوندای توسان نسبت به نسخه فعلی، پنج اینچ در طول و چهار اینچ در عرض، بزرگتر خواهد بود. در کنار نسخه هیبریدی، نسخه درون‌سوز با موتور پایه 2.5 لیتری وجود خواهد داشت، و ممکن است نسخه‌ای مجهز به موتور 1.6 لیتری توربو، که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد، برای خریداران قابل انتخاب باشد. علاوه برآن، در بازارهای آسیا و اروپا، نسخه‌های مجهز به موتورهای گازسوز یا دیزلی نیز عرضه خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد