موضوعات داغ

پیکاپ سایبرتراک تسلا رسماً معرفی شد، باطنی قوی در ظاهری عجیب + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ایلان ماسک پنجشنبه شب از خودروی پیکاپ تمام الکتریکی خود در کالیفرنیا رونمایی کرد. سایبرتراک، جدیدترین ساخته کمپانی خودروسازی تسلا به شمار می رود که تا قبل از معرفی رسمی آن هیچگونه تصویری از آن منتشر نشد و حتی به خیابان های عمومی برای تست آورده نشد تا مبادا تصاویر جاسوسی آن در رسانه های مختلف خبری پخش شود تا ایلان ماسک با خیال راحت مخاطبان خود را سورپرایز کرده و اولین پیکاپ تمام الکتریکی خود را معرفی کند و به چنین هدفی نیز رسیده است، زیرا پیکاپ تمام الکتریکی شرکت خودروسازی تسلا به قدری عجیب و نامعارف طراحی شده است که هرکسی را شوکه می کند و دلیل اصلی آن هم می تواند طراحی و ساخت یک خودروی پیکاپ ارزان قیمت و مقرون به صرفه برای مشتریان باشد!.
شرکت خودروسازی تسلا در تلاش است تا با راه اندازی این خودروی پیکاپ تمام الکتریکی بتواند سهم خوبی از بازار پرسود خودروهای پیکاپ داشته باشد، اما آیا با این خودروی پیکاپ نامتعارف می تواند به هدف خود برسد؟. قطعا طراحی ظاهری این خودرو بسیاری از مشتریان خودروهای تمام الکتریکی را فراری خواهد داد، اما تسلا توجه بسیار زیادی به مشخصات فنی این خودرو داشته و در کنار این فاکتور بسیار مهم، قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن آن برای مشتریان هم مد نظر قرار گرفته است و مشتریان می توانند با صرفه هزینه 39 هزار و 900 دلاری صاحب این خودروی پیکاپ الکتریکی در مدل های پایه شوند.

تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک

موضوع زمانی جالب تر می شود که بدانید شرکت خودروسازی تسلا حدود 7 سال مشغول طراحی و ساخت این خودروی پیکاپ بوده است تا به چنین نتیجه ای برسد!. این خودروی پیکاپ با خطوط تیز و طراحی شدیدا زاویه دار، با طول کلی 5885 میلی متری، عرض 2027 میلی متر، ارتفاع 1905 میلی متر با امکان نصب 6 صندلی در داخل کابین طراحی شده است تا برای کاربران خود یک خودروی پیکاپ کاربردی باشد و کاملا مقاوم باشد. در داخل کابین هم شرایط مشابهی حاکم است و درست همانند طراحی بیرونی اتومبیل، یک طراحی بسیار ساده و متشکل از یک صفحه نمایشگر لمسی در کنار یک غربیلک فرمان پیشرفته و آینده نگر همانند خودروی "نایت رایدر 2000" هستیم.
همانقدر که طراحی ظاهری اتومبیل در داخل و خارج آن می تواند ساده و پیش پا افتاده باشد، مشخصات فنی آن باعث شده تا خودروی پیکاپ تمام الکتریکی تسلا نه تنها سریع ترین خودروی پیکاپ جهان باشد، بلکه باعث شده تا یکی از سریع ترین خودروهای موجود در بین تمامی سگمنت ها نیز لقب گیرد و عملکرد آن در شتاب گیری به گونه ای خواهد بود که حتی یک خودروی سوپراسپرت هم قادر به رقابت با آن نیست!. طبق ادعای شرکت خودروسازی تسلا، این خودرو قوی ترین سیستم چهارچرخ محرک جهان را در اختیار خواهد داشت که می تواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت آن را در زمان تنها 2.9 ثانیه به ثبت برساند و همچنین امکان طی کردن مسافت یک چهارم مایلی را در زمان 10.8 ثانیه فراهم کند و این یعنی عملکردی مشابه با دوچ چلنجر هلکت Redeye با شتاب 2.8 ثانیه و مسافت یک چهارم مایلی 10.8 ثانیه!.

تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک

شرکت خودروسازی تسلا مدعی است که این خودرو می تواند سقف سرعت 209 کیلومتر برساعتی در کنار حداکثر محدوده حرکت بیش از 800 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری های خود داشته باشد، هرچند برای داشتن این بسته عملکردی نیاز به صرف هزینه 69 هزار و 900 دلاری خواهید داشت.
با صرفه جویی 20 هزار دلاری، می توانید بسته عملکردی میانی تسلا را با قیمت 49 هزار و 900 دلاری خریداری کنید که مجهز به 2 موتور الکتریکی بوده و می تواند محدوده حرکت بیش از 480 کیلومتری با یکبار شارژ کامل باتری ها در کنار حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت 4.5 ثانیه داشته باشد.
در بخش های قبل نیز به نسخه پایه 39 هزار و 900 دلاری اشاره کردیم که تنها یک موتور الکتریکی بر روی محور داشته و می تواند محدوده حرکت بیشتر از 400 کیلومتر با یکبار شارژ باتری و همچنین حداقل شتاب 6.5 ثانیه برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر برساعت از حالت سکون داشته باشد.
ایلان ماسک می گوید که این خودروی پیکاپ همانند یک پورشه 911 عمل خواهد کرد، در عین حال توانایی های آن در خارج از جاده ستودنی خواهد بود و ظرفیت بکسل 3400 کیلوگرمی تا 6350 کیلوگرمی را خواهد داشت. ایلان ماسک می گوید که بدنه این خودرو بسیار مقاوم بوده و از استیل ضدزنگ ساخته شده است. پنجره های این اتومبیل هم تحمل ضربات بسیار سنگینی را خواهد داشت و در تست های انجام شده با پرت کردن گوی فلزی هم تنها شاهد شکسته شدن آنان هستیم و خبری از خرد شدن و پخش آن به اطراف نخواهد بود.

تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک

برخلاف طراحی بدنه نامتعارف و به شدت زاویه دار تسلا سایبرتراک که در رابطه با آن صحبت کردیم، باطن این خودرو می تواند برای مخاطبان خود بسیار کاربردی باشد و به طول عمر بالای این اتومبیل کمک بسیار زیادی خواهد کرد. این خودرو محفظه باری بزرگ به طول 2 متر دارد و مجهز به یک پوشش آیرودینامیکی متحرک خواهد بود که امکان ذخیره سازی تا حداکثر 2831 لیتر را برای کاربرانش فراهم می سازد و به قدری جادار خواهد بود که می توان از آن به عنوان یک خانه جمع و جور متحرک نیز استفاده کرد که در تصاویر مفهومی تسلا نیز به چنین موضوعی اشاره شده است.
در پایان شاید مشخصات فنی تسلا سایبرتراک منحصربه فرد و حیرت انگیز باشد و بتواند یک عملکرد بسیار خوب برای کاربرانش داشته باشد، اما همیشه طراحی ظاهری اتومبیل تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب خواهد داشت و شاید پیکاپ تمام الکتریکی تسلا به دلیل ظاهر نامتعارف و به شدت زاویه دار و ساده ای که دارد نتواند موفقیت تجاری بسیار بالایی همانند دیگر ساخته های تسلا برای این شرکت داشته باشد، هرچند این خودرو در سال 2021 میلادی وارد بازار خواهد شد و کمی زود است که در رابطه با آینده آن تصمیم گیری کنیم و تنها باید منتظر باشیم و ببینیم که خودروی پیکاپ مورد انتظار و به شدت عجیب و غریب تسلا پس از عرضه در بازارهای جهانی چه عملکردی از خود به نمایش خواهد گذاشت و شاید خیلی از مشتریان عاشق طراحی خاص و عجیب آن شوند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/4
من که اصلا عاشق طراحیش شدم خیلی باحاله شبیه یه مریخ نورده
1398/9/14
خوب ادم چی بگه تو دنیا این همه ادم وجود داره وسلیقه هر کدوم یک جوره و هر خورویی با هر شرایط ظاهری فروش میره چیزی نیست که فروش نره این حرفای صاحب اول اخر خودتی حرف بیخوده اما طراحیش اصلا شباهتی به پیکاپ های نداره و‌اصلا به پیکاپ های امریکایی و صددصد هیچ موقع نمیتونه استقامت قدرت و قابلیت خارج جاده پیکاپ های دیزلی رو داشته باشه کنار امکانات اپشن های خیلی کمش و فقط سرعت داره کسی هم که خودوری سرعتی بخواد بدون شک میره سراغ سوپر اسپرت ها که کلی امکانات حرکتی راحتی دارن و همچنین موتور ساده و تعمیر کارهایی که همه جا هستن اما این پیکاپ برقی فقط برای سلیقه های خاصه و پیش قدمی هست برای نسل های بعدی پیکاپ های تسلا که شاید تا این زمانی که هستیم و تا 10 یا 50 سال بعد مردم بیشتر سراغ سوخت های دیزل بنزینی هستی بعد 50 سال بعد حتما این خودرو کل دنیا رو میگره و خیلی کم از پیکاپ های بنزینی دیزلی خبری میشه و تا الان هم معروف و قویترین شرکت پیکاپ سازی دنیا فورد یه مدل پیکاپ برقی ساخت با استقبال خیلی فراوان اما نتونست جای پیکاپ های دیزلی رو بگیره