موضوعات داغ

احتمال افزایش سهمیه بنزین وانت ها

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های رئیس اتاق اصناف تهران، وانت بارها خواهان آن اند که به جای واریز پول برای جبران هزینه ناشی از افزایش قیمت بنزین سهمیه برای آن ها تعیین شود.
به نقل از تسنیم، قاسم نوده فراهانی در این خصوص افزود: قرار بود برای وسایل نقلیه بنزینی و وانت‌های حمل و نقل میوه و کالا هزینه‌ای برای جبران افزایش قیمت‌ها واریز شود، اما اصناف از وزارت صنعت درخواست کردند برای عملکرد بهتر و کاهش هزینه تمام شده، به جای واریز پول، معادل آن برای رانندگان وانت‌بارها بنزین در نظر گرفته شود. این موضوع مطرح شده و در حال حاضر منتظر تعیین تکلیف آن از سوی وزارت خانه هستیم.
وی همچنین در خصوص رصد و پایش اصناف برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها نیز گفت: با توجه به اینکه تنظیم بازار کشوری بوده و در همه بخش‌ها انجام می‌شود، بازرسی‌ها و کنترل بازار توسط اصناف نیز افزایش یافته است. بر اساس این بازرسی ها حدود 4 درصد قیمت کالاهایی که حمل و نقل آنها با وسایل نقلیه بنزینی انجام می‌شود، افزایش یافته است. زیرا برای مثال هزینه حمل یک نیسان کالا از شمال به تهران از 200 هزار تومان به 350 تا 400 هزار تومان افزایش یافته است و این موضوع قطعا بر روی قیمت آن کالا اثر گذار است.
نوده فرهانی در ادامه در خصوص میزان تخلفات انجام شده طی هفته اخیر، خاطر نشان کرد:‌ تخلف که وجود داشته ولی با توجه به کنترل‌ها و رصدی که در بازار انجام می‌شود، میزان تخلفات اصناف افزایش نیافته و حتی کمتر نیز شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد